Název stavby Trať 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí – LetohradInvestor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Porr a.s
Termín zahájení 12/2015
Termín dokončení 10/2016
Celkové náklady stavby 507 676 565 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 384 840 906 Kč

„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad bude především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující potěší i zkrácení jízdních dob a možnost pohodlnějšího a bezpečnějšího pohybu na modernizovaných nástupištích," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Práce začaly na jaře odstraňováním starých kolejí. „Dělníkům pomáhá 65 tun těžký stroj, který nařezané kolejnice vytrhává a nakládá rovnou i s pražci," informovala na svém webu o průběhu prací dodavatelská firma. Stavba přináší různá dopravní omezení a dotkla se i cyklistů, protože některé úseky cyklostezky jsou během kompletní rekonstrukce trati využívány vozidly stavby a jako objízdné trasy pro osobní automobily.

Postupně budou obnovena nástupiště na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy. Rozsáhlejších stavebních úprav se dočká železniční stanice Lanšperk, kde kromě oprav dvou nástupišť dojde rovněž ke snesení celé nevyužívané koleje u výpravní budovy. V takto vzniklém prostoru stavbaři vybudují nové vnější nástupiště a zajistí zjednodušení konfigurace kolejiště. Dojde zde také ke zřízení nového trolejového vedení a k výměně osvětlení. Obnovou projde i staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

Celkové náklady se předpokládají ve výši zhruba 507 milionů korun, projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti ve výši 384 miliony. Termín dokončení je stanoven na letošní říjen s tím, že hlavní práce – které zahrnují i rekonstrukci 45 mostních objektů a 12 železničních přejezdů – budou hotovy do začátku prázdnin.

(daf, rz)