Ředitelství silnic a dálnic, které rok trvající rekonstrukci financovalo, čeká na výsledky nezávislého odborného posudku Českého vysokého učení technického.

Analýza vysokoškolských expertů doplní posudek certifikované laboratoře, který už silničáři mají. Vyplývá z něj, že při finální pokládce asfaltového povrchu nejspíše nebyl dodržen správný technologický postup. Zavinění společnosti Stragab, která stavbu prováděla, však podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Niny Ledvinové posudkem jednoznačně prokázáno nebylo.

„Nález poukazuje na pokládání obrusné vrstvy za nepříznivých klimatických podmínek a extrémně teplého počasí. Dále na pravděpodobně nedostatečně vychladnuté směsi,“ uvedla Nina Ledvinová. Vyjeté koleje se objevily na opraveném asfaltovém povrchu v křižovatce pětatřicítky s Vraclavskou ulicí.

Na vytvoření vyjetých kolejí v čerstvě položeném asfaltu nesou podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic díl zodpovědnosti rovněž neukáznění řidiči mezinárodní kamionové přepravy, kteří ignorovali instalované dopravní značení a projížděli po nevytvrzené vozovce. Kdy bude posudek hotový mluvčí neupřesnila. Na výsledky analýzy čeká rovněž společnost Strabag.

Ředitelství silnic a dálnic před měsícem odmítlo problematický úsek od stavební firmy převzít. Oprava průtahu městem, která běžela od loňského srpna, je jinak dokončená. Celkem si rekonstrukce pětatřicítky vyžádala 63 milionů. Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo, že vozovka dostane tak zvaný „tichý asfalt“, speciální, gumoasfaltový povrch, který má tlumit hluk z projíždějících těžkých kamionů.

Kdy a kdo se pustí do opravy zvlněné vozovky se prozatím neví. Ani jak dlouho bude oprava trvat. Jedno je však jasné, tisíce aut, která každodenně projedou skrze Vysoké Mýto po hlavním silničním tahu z Hradce Králové Olomouc znovu čekají objížďky a dopravní omezení.

Ilustrační foto. Domov seniorů
Domov pro seniory v Chocni má nového ředitele