Informuje o tom server zdopravy.cz. Důvodem prodloužení jízdních dob je podle Správy železnic snaha o větší spolehlivost jízdních řádů vytvořením časových rezerv.

Nové jízdní řády na trati Praha - Pardubice - Česká Třebová - Brno najdete ZDE

Přestavba železničního uzlu Pardubice a koridorové trati v údolí Tiché Orlice u Brandýsa nad Orlicí a také u Blanska před Brnem, kvůli kterým vlaky začaly jezdit odklonem přes Havlíčkův Brod, vyšly na více než 10 miliard korun.

Na rychlejším cestování to však přesto nepocítíme. Naopak. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se v porovnání s rokem 2019, než odklon dopravy před Brod začal, se u některých spojů prodlouží až o 11 minut

Práce stroje PM 1000 URM na trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí.
10 tisíc litrů nafty na kilometr. Takhle pracuje obří stavební stroj na koridoru

"Správa železnic prodlouží jízdní dobu nejvíce RegioJetu. Ten z Prahy do Brna na hlavní nádraží jezdil za 2 hodiny a 26 minut, nyní pojede 2:34. Ještě větší zpomalení nastane na cestě z Brna. Nově je jízdní doba prodloužena z dřívějších 2 hodin a 31 minut na 2 hodiny a 42 minut," vypočítal server zdopravy.cz. U jiných dopravců je zpoždění menší.

Podle Správy železnic je důvodem prodloužení jízdních dob vytíženost trati ve snaze o větší spolehlivost jízdního řádu. Server zdopravy.cz připomněl, že nově má vedení Správy železnic navázány odměny za plnění jízdního řádu. "Jinými slovy, když prodlouží jízdní doby, zvyšuje se šance na vyšší procento vlaků, které dojedou včas, a tím pádem i větší bonusy," píše web.