Je seniorkou, i když by jí to při osobním setkání asi jen málokdo hádal. Ani ona s přihláškou do projektu neváhala, přestože, jak sama přiznává, měla trochu obavy, co na cvičení „řekne“ její tělesná schránka.
„Sice jsem se pohybovala a cvičila v podstatě celý život, potom mě ale omezily zdravotní problémy, mám totiž operovaná obě kolena. Měla jsem jít na operaci i se zády, to jsem ale tak nějak ještě odložila. K tomu jsem taky hodně přibrala. Zemřel mi syn, brala jsem antidepresiva a kila mi začala nabývat. Nakonec mi pan doktor pohyb nedoporučoval, povolil mi v podstatě jen ten základní. Mám chalupu v Petrovičkách, ráda jsem chodila s batůžkem po horách nebo těch pět kiláčků do Mladkova a zpátky – a panu doktorovi se to nelíbilo, prý to ne, snad ještě ty dva kiláčky. Jsem tu vlastně navzdory jeho doporučením. Až mu na příští kontrole na ortopedii řeknu, že chodím do ´fitka´, asi se bude divit,“ vypráví sympatická žena, která jako učitelka léta pracovala ve školách a školkách při dětských odděleních nemocnic v Hradci Králové a v Ústí nad Orlicí .
„Já jsem ten stav ale nemohla ´skousnout´. Věděla jsem, že pouhou úpravou jídelníčku se přebytečných kil nezbavím. Snažím se jíst zdravě, ovšem jíst mi chutná, mám taky ráda sladké, k tomu ještě občas oslavy… Je mi jasné, že pokud chci hubnout, pak jedině pohybem,“ svěřuje se. Motivací je u ní vedle lepší postavy a kondice i zahálející šatník. „Mám plnou skříň šatů, hader. A když se mám na ně jenom koukat, štve mě to. Něco jsem už rozdala hubenějším známým, ale do některých šatů bych se ráda ještě vrátila,“ říká s úsměvem.
Toho, že se přihlásila do projektu Hubněte s Deníkem, Alena Demlová rozhodně nelituje. „Cvičení mě vůbec nebolí, a to teď absolvuji tři tréninky týdně a cvičím i doma. Naopak se cítím taková lehká, a i když kila nejdou dolů tak rychle, jako u ostatních cvičících, mám pocit, jako bych jich už shodila deset. Ale i ty zhruba čtyři kilogramy za měsíc mě těší. A cítím se výborně. Co se týká jídelníčku, snažím se jíst menší porce, omezit sladké a přidat více zeleniny a ovoce. Bonboniérka nebo čokoládka večer u televizky, to už nejde. Ale jsem spokojená, v pohodě, a to je to hlavní,“ tvrdí paní Alena.
A co bude dál, až projekt Hubněte s Deníkem skončí? „Určitě chci pokračovat. Těším se na jaro, na ježdění na kole po cyklostezkách. I když bude taky práce na zahradě, chtěla bych do ´fitka´ dál chodit dvakrát nebo alespoň jednou týdně. Jinak by to ani nemělo smysl. Když člověk vydrží cvičit dva měsíce a dělá mu to dobře, bylo by škoda toho nechat a vrátit se k předchozímu stereotypu. Já skončit nechci. Je tu příjemné prostředí, paní trenérka je skvělá. A partner mi hodně fandí. I když jsem na začátku měla obavy, jestli vše zvládnu, je mi skvěle a cvičení mohu všem jen doporučit,“ uzavřela Alena Demlová.

Slovo trenérky Ivety Záleské:
Soutěžící už pátý týden cvičí, dodržují jídelníček se zásadami zdravé výživy a s lehce sníženou energetickou hodnotou a pomalu si úspěšně plní svůj vytyčený cíl. Teď přichází otázka, co dál. Co budou dělat děvčata a Mirek po skončení soutěže? Pokud zůstanou u zdravého stravování a cvičení či jiné formy sportovní aktivity dál, bude můj úkol splněn na sto procent. Pokud tomu tak nebude a někdo z nich po osmi týdnech snažení s veškerou snahou o zdravý životní styl skončí, bude to špatná zpráva nejenom pro mě jako trenéra, ale především pro něho. Proto bude nyní mým cílem je přesvědčit, že to, co teď začali, se musí snažit dodržovat celý život. Jen tak bude mít jejich výkon smysl.

Jak jsou na tom?
Hana Hlavová: Dole je dalšího půl kila, minulý týden jsem ale cvičila jen dvakrát, protože trošku marodím. Ale nadšení trvá a po skončení projektu chci dál cvičit.
Zdeňka Fassnerová: Pokles váhy se sice zastavil, ale to se dalo čekat. Ale už jsem si koupila místo XL velikost L. Cvičím třikrát týdně a stále jsem v pohodě.
Miroslav Resler: Trošku jsem to přepískl se cvičením i omezením stravy a šel jsem o osm kilo dolů. To už ale není dobře, proto jsem na stravě přidal a trochu přibral.

Zásady zdravé výživy při tréninku:
• pravidelně, minimálně pětkrát denně jíst menší porce, nevynechávat snídaně
• v průběhu dne vypít dva až tři litry tekutin, nejlépe obyčejné vody, nepít alkohol
• strava musí obsahovat všechny tři složky (sacharidy, bílkoviny, tuky)
• v dopoledních hodinách konzumujeme více sacharidů, k večeru více bílkovin
• poslední jídlo jíme tři až čtyři hodiny před spánkem
• před tréninkem: káva, vitamin C (carnitin), zapít vodou = spalovače tuků
• po tréninku grep

S projektem Hubněte s Deníkem se na našich stránkách opět setkáte ve čtvrtek 17. února.