Modernizace povrchu „čtrnáctky" začala v pondělí. Oprava úseku o délce 725 metrů měla být rozdělena do dvou etap: do 24. dubna se za provozu mělo pracovat na úseku od křižovatky s ulicí Třebovská po čerpací stanici Benzina, od 25. dubna do 30. června potom, taktéž za provozu, na úseku k hotelu Avion. Ale všechno je jinak!
Kdo za to může? Kritika od prvních dnů padala na hlavy vedení města, na radnici přitom zavládlo stejné zděšení jako mezi řidiči. „Co se děje, je proti tomu, co nám bylo slíbeno a co jsme domluvili. Byl vypracován harmonogram a pracovní postup. Když stavba začala, s hrůzou jsme zjistili, že vše je od prvopočátku jinak, než bylo garantováno," zlobil se ústecký starosta Petr Hájek, který na ŘSD okamžitě vznesl připomínku. „Nejsme schopni to zastavit, investorem je někdo jiný, majetek je někoho jiného, stavební povolení je vydáno," dodal s tím, že situaci dál řeší s investorem a Policií ČR.
Náměstek pardubické správy ŘSD Jiří Hostaša v úterý o „změně plánu" na stavbě nevěděl. „Pokud je tam nějaká změna, ke mně se to zatím nedoneslo. Budu tam druhého na pochůzce na vytipování poruch," uvedl pro Deník a přislíbil, že situaci prověří. Ke změně řízení dopravy řekl, že pracovníci stavby můžou na provoz reagovat operativněji než přenosné semafory.
Zlepšení dopravní situace přineslo v úterý odpoledne zprovoznění semaforů na křižovatce u Rieteru.