Nastala okurková sezóna? Jak pro koho. Letní měsíce bývají poněkud stereotypně považovány za tu část roku, kdy se „nic neděje“. Jenže pokud jde o silničáře, je tomu přesně naopak. Slunečné počasí s minimem dešťových srážek, kdy teploty atakují historická maxima, je pro rekonstrukce a opravy silnic všeho druhu jako stvořené. Spolu se silničáři, které shora rozpalují sluneční paprsky a zdola čerstvě položený, ještě horký asfalt, trpí v potu tváře nedobrovolně i řidiči. Na mnohakilometrové kolony, objížďky, prach a zplodiny z popojíždějících aut a všudypřítomné horko, si za poslední roky museli zvyknout všichni, kteří se pro cestu z Čech na Moravu rozhodli využít přetíženou silnici první třídy třicet pět.

Na sedmdesát kilometrů dlouhém úseku mezi Vysokým Mýtem a Mohelnicí se přes léto intenzívně pracuje už několikátou sezónu po sobě. Zásadní, téměř rok trvající rekonstrukcí prošla letos pětatřicítka na průtahu Vysokým Mýtem. Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavebních prací, rozhodlo, že vozovka dostane tak zvaný „tichý asfalt“. Jedná se speciální, gumoasfaltový povrch, který má tlumit hluk z projíždějících kamionů. Jenže se ukázalo, že měkký asfaltový koberec není nejspíš na každodenní průjezd stovek nákladních aut stavěný. Pár dní po dokončení se na novotou zářící vozovce objevily vyjeté koleje.

Příčiny se nyní zkoumají. Na posudky čeká jak investor, tak i stavebník. Jaký bude výsledek a kdo udělal chybu nelze předjímat. Co je ale zřejmé už teď, že trpělivost řidičů, kteří se po protrpěných měsících dopravních omezení těšili na bezproblémový průjezd městem, bude vystavena další zkoušce. Skřípění zubů i neskrývané kletby by snad zmírnila jen okamžitá, rychlá náprava.