Pardubický kraj, České dráhy a pardubický magistrát se ve čtvrtek sešly na společném jednání o budoucnosti okolí pardubického nádraží. To by se mělo dočkat velkých změn.

Přesunutá silnice, nová nástupiště

„Jedná se o poměrně rozsáhlé území – od křižovatky u hypermarketu Albert až ke křižovatce u autobusového nádraží. Zásadní změnou by bylo odklonění dopravy až za areál lihovaru a její napojení na nově vzniklou kruhovou křižovatku u marketu OBI. V místě původní vozovky by pak měla vzniknout nová autobusová nástupiště. Součástí by měla být i lávka mezi samotným hlavním nádražím až na ulici Palackého, ale třeba i lépe vyřešené cyklostezky,“ uvedl primátor Pardubic Jaroslav Deml.
Nákladnou přestavbu v místech největší koncentrace dopravy v krajském městě by měly zaplatit švýcarské fondy.

Změna za sto třicet milionů korun

„Rozpočet celého projektu by měl být asi sto třicet milionů korun. Žádost budeme podávat do 16. července. Odborná komise potom do pěti měsíců posoudí, na jakou čast projektu přispěje, dostat ale můžeme i přes tři čtvrtiny spočtené částky,“ uvedl Deml.

Město si od plánovaného projektu slibuje především zlepšení dopravní situace na této značně vytížené komunikaci a také lepší vzájemné spojení mezi autobusovou a železiční dopravou.