Za kolaps je primárně zodpovědné vedení Pardubického kraje, které autobusovou dopravu zaštiťuje a se společností BusLine uzavřelo desetiletý tendr. „Děláme maximum, co je v našich silách, tlačíme na společnost BusLine, aby vše uvedla co nejrychleji do stavu, který odpovídá uzavřené smlouvě. Zároveň obvoláváme další dopravce, zda jsou nám schopni a ochotni pomoci a některé turnusy místo firmy BusLine zajistit. Momentálně to vypadá, že bychom mohli od pondělí snížit počet neodjetých spojů na polovinu,“ slíbil náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.

Provozní ředitel skupiny BusLine Michal Hanč.
Ředitel BusLinu: Jednání s krajem jsou tvrdá. Od září už výpadky spojů nebudou

Důvodem současné krize je nedostatek řidičů. BusLinu nyní schází asi deset procent řidičů, vysvobození by mohlo přijít s letními jízdními řády. "Přes léto chceme situaci zkonsolidovat a uděláme všechno pro to, aby od září k výpadkům ve spojích nedocházelo," řekl Deníku provozní ředitel společnosti BusLine Michal Hanč. Jiní autobusoví dopravci v kraji problém nemají.

Dopravu v kraji nyní zajišťuje pět společností. Největší krajíc si ukrojila právě společnost BusLine, která jezdí v oblastech Orlickoústecka, Lanškrounska, Jevíčska a Svitavska.

Ostatní firmy pak mají každá po jedné oblasti. Poličsko nyní obstarává společnost ZDAR ze Žďáru nad Sázavou. Holicko má na starost Car-Tour, na Chrudimsku zůstává Arriva a oblast Přeloučska nakonec vysoutěžila firma Umbrella Coach & Buses.