Diskuze na téma silnic neberou konce a nevyhýbají se ani Orlickoústecku. S nástupem jara se začalo rekonstruovat, pokládat nové povrchy, někde však jen záplatovat a dělat nejnutnější výspravy.

Na některé opravy se čeká krátce, na některé déle. Příkladem toho je například ulice T. G. Masaryka v Lanš-krouně, která měla být opravena už v loňském roce. Na konci srpna se ale starosta Radim Vetchý dozvěděl o nutnosti archeologických průzkumů. Rekonstrukce probíhá nyní a Lanškrounští se brzy mohou těšit na opravenou tepnu od kina až k rybníkům.

Zatímco v Lanškrouně, Jablonném nad Orlicí či třeba na mostě v Libchavách jsou práce v plném proudu, v Chocni se rekonstrukce povrchu Pardubické ulice teprve chystá. „Celá rekonstrukce je rozdělena do čtyř postupných úseků," informoval starosta Ladislav Valtr s tím, že každý úsek bude trvat zhruba měsíc.

Modernizace Pardubické ulice by měla odstartovat v červnu. „Stavebně tato akce spočívá v kompletní výměně krytu vozovky a jejích konstrukčních vrstev," popsal choceňský starosta. Projekt pak řeší i rozšíření vozovky tam, kde je to možné, a také zvýšení bezpečnosti řidičů, chodců i cyklistů.
Rozkopáno je i v Ústí nad Orlicí či nedalekých Libchavách, kde se opravuje most a dopravu řídí semafory.

HLÁSÍ VÝMOLY

Stále ještě se však najde mnoho míst, kde se řidiči vyhýbají výmolům, výtlukům a dírám. Právě na ně upozorňuje server Výmoly.cz. Na jeho mapě „svítí" i výstražné trojúhelníky nad Orlickoústeckem. „Popraskaná krajnice, která se několik let stále opravuje jen emulzním nástřikem," komentuje například silnici ze Žamberka na Kunvald Eda Štrumpf, a silnici, která spojuje „pětatřicítku" se Slatinou na Vysokomýtsku, zase popisuje Václav Krejčí: „Celý úsek cca 1500 metrů je poset výmoly a ostrými kameny z podloží."  

Všechny podněty jdou přímo odpovědným silničářům. „Téměř polovina všech výtluků, které motoristé od spuštění portálu Výmoly.cz nahlásili, je opravena," upřesňuje Petr Čaník z Výmoly.cz.

Na Letohrad nejede vlak!

Orlickoústecko – Pracuje se nejen na silnicích, ale i na železnici. V březnu se rozběhla velká rekonstrukce tratě z Ústí nad Orlicí do Letohradu, z trati zmizely koleje a místo toho nastoupila těžká technika. „Kvůli rozsáhlosti stavby a uzavíraným přejezdům bude doprava v regionu mnohokrát komplikována objížďkami, na kterých budou často nasazeny i semafory, bude se to ucpávat, bude se čekat," varoval už v březnu ředitel stavby Martin Suchomel.

Cestující nyní musí využívat náhradní autobusové dopravy, bystří a opatrní musí být i cyklisté a in-line bruslaři: na cyklostezkách totiž při uzavírkách mohou potkat i auta.