Pešek přizval k posouzení návrhu budovy od SŽDC architekty Karla Blanka a Přemysla Kokeše. „Řekli jsme si připomínky k podobě nového nádraží na kerhartické straně, staré nádraží zůstane zachováno. Mám ale strach, že zůstane v současném stavu, nikdo ho neopraví a bude to mrtvá budova, protože opravy by stály desítky milionů korun. Kolem ale bude pěkně vydlážděno, budou tam podchody a parkoviště,“ uvedl Pešek. Na další schůzce by měly být předloženy varianty návrhů, radnice by si představovala „divočejší“ fasádu nebo úpravu tvarů střech. Poté projekty posoudí komise města v čele s městským architektem.

Podle Peška by k novému nádraží vedl pro pěší podchod pod kolejištěm. Podchody bude také spojeno se starým objektem a letohradským nástupištěm. Auta budou k nové odbavovací budově moci přijet po estakádě na vysokých sloupech, chybět nebude parkoviště pro 120 vozů. Projekt nádraží by mohl být hotov na podzim, koridor i budova by se mohly začít stavět začátkem příštího roku.

(čtk, rz)