Přípravy dalšího ročníku ovšem provází určité komplikace, jednak je to technický stav jedné z používaných parních lokomotiv, ale i snižující se počet strojvůdců, kteří s nimi umí jezdit. „Bohužel parní vlak Velký Bejček, který v minulých letech na Králicku pravidelně jezdil, je nyní mimo provoz a čeká jej poměrně složitá rekonstrukce,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a dodal: „Řešíme proto s Českými drahami alternativní možnosti v případě, že by do letních měsíců nebyla lokomotiva funkční. Chceme však i nadále zachovávat režim střídání parních a historických motorových vozů. Bohužel se potýkáme také s počty strojvůdců, kteří umí historické lokomotivy ovládat. Doufám však, že i tuto komplikaci vyřešíme, aby cestující o tento unikát v našem kraji nepřišli,“ věří Martin Netolický.

V čele historických vlaků se střídaly různé typy prvorepublikových parních lokomotiv a jedna motorová. Do souprav byly zařazeny osobními vagony zvané Rybák. Počet cestujících byl po úspěšné sezoně vyčíslen na zhruba tři a půl tisíce lidí.

Stále populární

„Jízdy historických vlaků vnímáme nejen jako samostatnou turistickou atrakci, ale také jako způsob propagace jedinečné oblasti Králicka, která patří mezi oblíbené destinace v našem regionu,“ konstatoval hejtman. Těší jej, že zájem výletníků o tuto turistickou atrakci přetrvává i po třech letech provozu. Letos se jela nejdelší trasa, historické vlaky vyjížděly z České Třebové a otáčely se v Hanušovicích v sousedním Olomouckém kraji.