Za posledních pět let došlo v nově měřeném úseku v Ústí nad Orlicí k devíti dopravním nehodám. „Při nich byli těžce zraněni tři lidé a dva pak utrpěli lehké zranění,“ uvedla policejní mluvčí Dita Holečková.

Další čísla dopravní nehodovosti ukazují, že v tomto období na silnici I/14 mezi 175,5. a 177. kilometrem došlo k více než třem desítkám nehod, během kterých jeden člověk zemřel.

V místě se navíc nachází přechod pro pěší s ochranným ostrůvkem. Tam ale v minulosti ne všichni řidiči respektovali pohyb chodců.

Psali jsme:

Pod Duklou chystá policie měření rychlosti.
Na Orlickoústecku nohu z plynu: Pod Duklou chystá policie měření rychlosti

„Důvodem pro instalaci radaru je snaha o větší bezpečnost a zklidnění frekventovaného úseku, v němž se nachází hojně využívaný přechod pro chodce a kde se již staly dopravní nehody. Rovný úsek svádí řidiče k překračování maximální povolené rychlosti, tím ohrožují chodce,“ vysvětlilo vedení města na webových stránkách.

Policisté ve spolupráci s městem tak nejdříve spustili zkušební provoz, ten však 27. ledna skončil a automaticky byl přepnut na provoz ostrý. Správcem zařízení je městská společnost Tepvos, provozovatelem bude Městská policie Ústí nad Orlicí, která má dohlížet na dodržování předepsané rychlosti. Vyřizování dopravních přestupků bude probíhat standardním způsobem. Majitelům vozu přijde vyrozumění o spáchání přestupku písemnou formou.

Ilustrační foto
Na zlobivé řidiče číhají u silnic kamery a radary

Pro větší bezpečnost instalovalo město nedávno také dohledovou kameru při výjezdu z Ústí směrem na Letohrad. Ta však rychlost neměří.

S radarem se řidiči od roku 2017 setkají i v obci Třebovice u České Třebové, kudy vede frekventovaná silnice, v jejíž těsné blízkosti je škola i hřiště. „Rychlost projíždějících aut se snížila, řidiči většinou jezdí, jak mají, i když samozřejmě ne všichni,“ zmínil před časem starosta obce Libor Gremlica.

Kamerový systém nechalo v roce 2020 instalovat na světelné křižovatky dlouhodobě přetížené silnice I/35 také Vysoké Mýto. Ten měří nejen rychlost, ale monitoruje také jízdu na červenou. A od stejného roku hlídají radary výpadovku ze Svitav směrem na Brno a také silnici I/43 v Opatově.

Úsekové měření mají od roku 2017 rovněž v Litomyšli. Osvědčilo se hlavně na silnici I/35 na Svitavy, kde přestupků výrazně ubylo a lidé si pochvalují zklidnění dopravy. Na pokutách zde vybrali už miliony korun.