Starostky Králík Jany Ponocné se Deník zeptal, zda je ve věci něco nového.
V hlavní roli peníze
„Na králické radnici se uskutečnilo jednání se zástupci Pardubického kraje a firmy Oredo. Byl nám představen záměr kraje, který přesouvá osobní železniční dopravu na autobusy. Argumentem je především finanční stránka věci, tedy to, že na kilometr jízdy po trati kraj doplácí devadesát dvě koruny, zatímco u autobusu osmnáct. To je argument, vůči kterému se těžko cokoli namítá,“ uvedla Jana Ponocná.
Některé námitky ale ze strany představitelů míst, jichž se mají zamýšlené změny dotknout, ale podle starostky Králík přece jen zazněly. „Šlo o technické věci, které se dotýkají přesunu provozu z vlaků na autobusy. Podle záměru, jak nám byl představen, by valná část vlaků končila v Králíkách, kde by navazovaly autobusové spoje směrem na Červený Potok a Prostřední Lipku. Argumentovali jsme tím, že králické nádraží rozhodně není přizpůsobené k tomu, aby na něm bylo současně i autobusové nádraží. Na to se nám ale odpovědi nedostalo. Snažili jsme se také nějakým způsobem zachránit dopravu na trati do Štítů, které jsou už ovšem v jiném kraji. Pro nás je to ale spádová oblast, poměrně hodně lidí od nás jezdí pracovat do štítecké firmy Klein a Blažek. Na to ale druhá strana nechtěla slyšet. Mám pocit, že celorepublikově jde o to krajské dopravy oddělit,“ upřesnila starostka.
Atmosféra na jednání, které vedl náměstek hejtmana odpovědný za dopravu Jan Tichý, nebyla podle Jany Ponocné nijak zvlášť dobrá. „Neměli jsme čas se předem připravit. Informace jsme dostali až přímo na jednání. Počítáme ale s tím, že během šesti týdnů, kdy by měla být další schůzka, budeme mít možnost se k tomu znovu vyjádřit. Je fakt, že lidé vlaky opouštějí, ale je nutné vysledovat proč. Grafikony se během doby mění takovým způsobem, že pro mnohé přestávají být zajímavé, nevyhovují jejich potřebám, do práce je třeba přivezou deset minut po začátku pracovní doby,“ prohlásila.
Nové jízdní řády
Jak dále starostka Králík Deníku řekla, na příští schůzce mají být představeny nové jízdní řády a návaznosti autobusů na vlaky. „Byli jsme informováni, že záměr počítá s tím, že by lidé cestovali za stejný tarif jak u vlaků, tak u autobusů,“ uzavřela.