Základní údaje o společnosti

Periodický tisk
Průměrný denní náklad všech titulů VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., tedy zhruba 400 tisíc výtisků, které si denně přečte cca 1,3 miliony čternářů, představuje 25% trhu s novinovými tituly.

Objem inzerce meziročně roste a potvrzuje tak, že společnost VLTAVA-LABE-PRESS a.s. je klíčovou firmou na novinovém trhu.

Tiskárny
VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., má vlastní tiskárny v Českých Budějovicích, Plzni, Hradci Králové, Praze a Olomouci.
Tiskárny jsou neustále rozšiřovány a modernizovány.

Pracovní síla

VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., má stabilně cca 1500 stálých zaměstnanců.

Finance

VLTAVA-LABE-PRESS a.s. je solventní a finančně stálá společnost se základním kapitálem přesahujícím 60 milionů EUR a s ročním obratem větším než 70 milionů EUR.

Inzerce

VLTAVA-LABE-TISK, a.s. každoročně zvyšuje podíl na reklamním tiskovém trhu. Reklamní výnosy potvrzují vedoucí pozici na trhu a představují zhruba 1/5 tiskového reklamního trhu.

Kdo je Alexander Diekmann?

Alexander Diekmann (28), vystudoval Ekonomiku a Management v Norimberku a Mnichově. Pracoval v zahraničí jako konzultant a předloni na podzim u titulu Irish News v irském Dublinu. Navzdory svému oficiálnímu zařazení jako “Vedoucí tiskárny” v Pasově se živě zajímá o nové technologie a internet. Předloni zavedl pravidelné Internetové workshopy celé skupiny VGP, k výměně zkušeností a synergiím v rozvoji našeho internetového podnikání vůbec.

Zoltán Morvai: VLP se mění, a proto na trhu uspěje

"Máme podmínky pro naprostý úspěch na trhu a uspějeme," říká předseda představenstva VLP Zoltán Morvai v rozhovoru, ve kterém se vyjádřil k často diskutovaným tématům ve firmě…

Vydavatelství Vltava-Labe-Press prošlo v poslední době celou řadou změn. Chystají se nějaké další?
VLP výrazně zmodernizovala vydavatelství. Pracujeme na kvalitních počítačích, konečně začínáme mít moderní software, ať už redakční, inzertní či produkční, což je v naší rozsáhlé firmě velmi důležité. Velice rád vidím, že se nám i přes některé potíže daří zvládat i velmi náročnou fázi zavádění těchto systémů. Takže na podzim už bude celá Vltava-Labe-Press pracovat v jednom redakčním a v jednom inzertním systému. Jsem přesvědčen, že se nám do té doby podaří vychytat problémy, které se dnes v některých částech systémů vyskytují.

Spustily se také nové weby…
Pohled na internet nebo intranet mne fascinuje každý den. Já se v podstatě mohu z jakéhokoliv koutu země podívat, jak naše noviny vypadají. Co vyšlo v Ostravě, Olomouci nebo třeba Plzni.

Jaká je další strategie pro rozvoj Deníků?
Základem je nyní dělat kvalitní noviny. Změn už bylo dost. Teď se musíme dobře zapracovat v novém systému.

Jak se na vývoj ve VLP dívá její většinový majitel?
Je velmi spokojený. Vidí, že noviny vypadají lépe a moderně. Dalším krokem je vylepšit obsah. S většinovým majitelem se o prázdninách v Pasově setkalo celé představenstvo VLP, abychom mohli uceleně odprezentovat změny, které se udály v uplynulém roce, ale také záměry pro příští měsíce a pro rok 2008.

A jak prezentace dopadla, jak na ni majitel firmy reagoval?
Budu stručný: pan Diekmann uskutečněné i plánované kroky jednoznačně podpořil. Učinil tak ostatně už několikrát v minulých měsících. Majitel chápe, že některé změny firmu bolí a ví, že jsou nezbytné zejména proto, že řada věcí se v minulosti nevyvíjela tak, jak měla. Firma především málo investovala do svých lidí a do svého rozvoje , a to se teď mění a bude měnit.

Organizační struktura společnosti

Ředitel vydavatelství – Deník - Karel Tejkl (na snímku vpravo) řídí a zodpovídá za veškeré procesy týkající se prodeje, plánování, správy a výroby inzerce Deníku – lokální i celostátní, distribuci Deníku, dále pak řídí marketingové akce na podporu zvýšení prodeje Deníku.
Je zodpovědný představenstvu společnosti.

Zástupce ředitele vydavatelství – Deník - Josef Podstata zastupuje ředitele vydavatelství - Deník, zodpovídá za marketing Deníku, navrhuje, zpracovává a zajišťuje marketingové akce s cílem navýšení počtu předplatitelů i navýšení volného prodeje, organizuje podpůrné marketingové akce, které slouží k zajištění navýšení prodeje Deník, rozvíjí věrnostní program předplatitelů.
Je zodpovědný Řediteli vydavatelství – Deník.

Ředitel distribuce – Deník bude zodpovědný za logistiku distribuce Deníku, za spolupráci s distribučními firmami v oblasti předplatného a volného prodeje a za zajišťování mimořádného prodeje. Podílí se na marketingových akcích zaměřených na navýšení prodeje Deníku.
Je zodpovědný Řediteli vydavatelství – Deník.

Ředitelka výroby a administrace inzerce – Deník - Lydie Gallusová bude spolu s Pavlou Bittnerovou spolupracovat na projektu vybudování administrativních center inzerce se zodpovědností za zadávání, grafické zpracování a fakturaci inzerce.
Jsou zodpovědné Řediteli vydavatelství – Deník.

Vedoucí plánování inzerce a rozsahu - Deníku - Marcela Hofmannová je zodpovědná za dodržování plánovaného rozsahu inzerce a počtu stran dle schválených dispozic představenstva a za „špíglování“ inzerce v Deníku i Šípu.
Je zodpovědná Řediteli vydavatelství – Deník.

Řediteli vydavatelství - Deník jsou dále zodpovědní – Ředitel celostátní inzerce Deník, Šíp Dalibor Neuschl a Ředitel lokální inzerce Roman Stolejda.