Jednou z variant bylo přestěhovat tam i nedaleký autobusový terminál, tu však město zavrhlo. „Už tak je tu doprava velká, autobusy by ulici ještě víc dopravně zahltily. Autobusové spoje jsou zhruba dvě stě metrů od vlakového nádraží, což není tak daleko," doplnil starosta.

V ulici, kde je nyní minimum parkovacích míst, by jich mělo vzniknout asi pět desítek, parkování bude zdarma. „Počítá se i se stojany pro kola," zní informace z radnice, která odhaduje náklady asi na deset milionů. Pokud uspěje s žádostí o evropské dotace, přestavba by mohla začít příští rok. „Musíme se také domluvit s Pardubickým krajem, aby opravil silnici u nádraží," nastínil starosta.

CÍLEM JE ATRAKTIVITA

Opravu lokality kolem nádraží připravují i další města. Revitalizaci chystají Pardubice, Svitavy či Choceň, která vybírala ze tří variant studie. Vyhrála varianta A1, prostor by měl být řešen jako náměstí a Choceňští by se tu měli dočkat i vodního prvku. „Cílem je zatraktivnit prostor pro pěší tak, aby měli důvod v něm setrvat co nejdéle," podotkl architekt Tomáš Slavík ve své studii. Nyní je zadáno zpracování projektové dokumentace.