Ačkoliv letos dali milovníci luxusních automobilů české výroby místo závodního klání přednost spanilé jízdě po Orlickém podhůří, příležitost zavítat do dějiště slavného Brandýského okruhu ze třicátých let si přece jen ujít nenechali. „V minulých letech jsme ten okruhu symbolicky jezdili, samozřejmě už ne závodně, protože, i když to jsou auta mladá, ale už je nechceme tolik trápit, abychom je týrali do kopce a závodili," řekl s úsměvem pořadatel srazu Štěpán Zapadlo, který objasnil, čím jsou právě automobily Aero u sběratelů i veřejnosti tak oblíbené: „Ty autíčka vypadají jako hračky, speciálně ty malé, takzvané cinkáče, pětistovky a šestistovky jsou taková kapesní roztomilá auta."

K vidění byly vozy nejen z českých soukromých sbírek, ale pochlubit se s svými aerovkami přijeli i účastníci z Německa a Slovenska. Zvláštní pozornost vzbudil právě vůz Laca Iliaše z Lučence, oděný do tyrkysové metalízy, až působil dojmem, že taková barva laku snad nemohla být původní. Majitel však takové zdání vyvrátil: „Původní barva byla velice podobná. Snažili jsme se, co nejvíce přiblížit originálu." Renovací podle svých slov strávil spolu s kamarádem několik let. Přestože si ho z Prahy dovezl už v osmdesátých letech, do oprav se pustil teprve nedávno.

„Čekala rozebraná třicet let, protože jsem musel dokončit školu, přišla vojna, rodina. Až pak jsme se do toho pustili a pracovali na ní každý den po práci. Jízdy si užíváme už druhý rok," doplnil Laco Iliaš, který jezdí na přehlídky proto, aby zejména mladým lidem přiblížil, jak dříve po designové i technické stránce automobily vypadaly a že si zachovaly své kouzlo.