Pokládka začala

Zatímco za Wonkovým mostem v krajském městě se zkouší jejich výdrž na přímé rovině, nyní se jejich vlastnosti prověří v extrémním zatížení kopcovitého terénu s ostrými zatáčkami. Včera začala pokládka tohoto asfaltového povrchu s vyššími protismykovými vlastnostmi za sucha a za mokra na silnici II/360 v úseku Ústí nad Orlicí – odbočka Andrlův chlum.

„Přestože silnice z Ústí nad Orlicí s odbočkou na Andrlův chlum nepatří mezi nejhorší úseky v Pardubickém kraji, je naopak ideální pro testování a výzkum nových povrchů. Proto se na její obnově finančně dominantně podílí Státní fond dopravní infrastruktury," prohlásil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. „Nový povrch přijde na 7,2 milionu korun a více než třemi miliony na něj přispěje Pardubický kraj," vyčíslil náklady hejtman. Úsek by měl být dokončen do 15. srpna.

Náročné podmínky

„Tento projekt primárně testuje vlastnosti živičného krytu s podílem gumy, tedy takzvaných tichých krytů, v náročných podmínkách této silnice, jako je zátěž při stoupání, prudké zatáčky a podobně," dodal náměstek hejtmana Jaromír Dušek. „Lidé se nás často ptají, proč tento povrch nepoužijeme i na jiných místech. Tomu ale musí předcházet důkladné prověření jeho vlastností při zátěži," dodal Jaromír Dušek.

V případě zájmu organizátorů závodu Ústecká 21 bude možné na tomto povrchu obnovit pořádání závodu. Ve zmíněném úseku silnice II/360 budou dále osazeny záchytné prvky pro vozidla s nízkým těžištěm. „Ověřujeme nové technologie pro silniční hospodářství České republiky," vysvětlil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. „Obdobně bude obnoven povrch i na druhé části komunikace na Andrlův chlum. Ta je místní komunikací v majetku města Ústí nad Orlicí a obce Řetová," dodal Miroslav Němec.

Jak však Orlickému deníku řekl ústecký starosta Petr Hájek, město s dodavatelskou firmou jedná o příznivější ceně za opravu komunikace, požadované tři miliony korun rada města neschválila. (tz, zr)