Podjezd pod železniční tratí u firmy Korado by se měl řidičům otevřít začátkem října. Hned poté začne rekonstrukce silnice přes Semanín, která po dobu prací na železničním podjezdu slouží jako objízdná trasa pro kamiony směřující do překladiště firmy Metrans. Pardubický kraj se na investici připravuje bez podpory státu.

Mosty otevřou v říjnu

Stavební ruch u Korada by měl utichnout na podzim. Mosty, v nichž se snižuje vozovka, aby se v nich kamiony mohly míjet, se mají otevřít v říjnu. „Očekáváme zahájení zkušebního provozu na počátku října. Celková částka rekonstrukce se v současné době pohybuje okolo 117 milionů korun,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Na stomilionovou investici ihned naváže oprava kamiony zdevastované objízdné trasy přes Semanín. Sedmikilometrový úsek místy připomíná tankodrom. Očekávané náklady jdou do desítek milionů korun. „Bohužel se nejeví příliš reálné, že bychom na rekonstrukci získali finance ze státního rozpočtu. Rozhodně nechceme čekat další rok, silnici musíme začít rekonstruovat co nejdříve. Z rozpočtu kraje je v současné době připraveno 11,5 milionu korun s tím, že jsme připraveni vyčlenit dalších šest a půl milionu. Přibližně deset milionů korun chceme získat od investora a další minimálně dva miliony přislíbilo město Česká Třebová,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Začnou na Zádolce

Prioritou bude opravit dva úseky: v okolí rybníku Hvězda a Zádolky. „Tyto dva úseky má naše správa a údržba silnic již vysoutěžené, a proto nedojde po dokončení rekonstrukce pod mosty k žádnému zdržení,“ přislíbil náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. Po opravě navíc kraj vozidlům nad 12 tun v úseku vystaví stopku.

Kilometr nové silnice vyjde zhruba na šest milionů korun, celkem tedy kraj odhaduje náklady na 42 milionů. Snížit je může soutěž.

Dopravní situaci ve Třebové, kterou proměnila rozrůstající se průmyslová zóna, by měl ulevit také kruhový objezd, který na silnici I/14 u Korada plánuje vybudovat Ředitelství silnic a dálnic ČR.