Celkové investiční náklady se odhadují na více než 10 miliard, stavba bude rozdělena do 22 etap. Informoval o tom server zdopravy.cz.

"Železniční uzel Česká Třebová prošel poslední zásadní rekonstrukcí v 50. letech minulého století během elektrizace celého hlavního tahu z Prahy na východ republiky. Vlaky dnes projíždějí osobním nádražím i po nákladních kolejích maximálně 60 km/h. Díky modernizaci se jejich rychlost zvýší na 80 km/h," napsala už v dřívější tiskové zprávě Správa železnic.

Psali jsme již:

Zelezniční nádraží v České Třebové
Správa železnic chce v roce 2024 začít s modernizací uzlu Česká Třebová

Zmodernizuje se tady více než 58 km kolejí, na kterých se upraví celkem 400 výhybek. Obnovou projde 30 mostů a 15 propustků. Nově vybudovaná nebo zrekonstruovaná nástupiště budou mít celkovou délku 2,7 km.

Stejně tak se modernizují i navazující úseky do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové.

Mapa plánovaných staveb na železnici (rozklikněte pro větší rozlišení):

Mapa plánovaných staveb na železniciMapa plánovaných staveb na železniciZdroj: Správa železnic