Stavba má skončit v březnu 2015. Celková cena včetně inženýrských činností, konzultací odborných firem a dalších nákladů dosáhne 1,143 miliardy korun bez DPH. Například za loňský rok SŽDC přijala na investiční akce dotace celkem 9,5 miliardy.
„Práce probíhají podle harmonogramu. V mírném předstihu jsme u demontáží železničního svršku," uvedl Illiaš. Projekt se týká úseku o délce přibližně 2,5 kilometru. Stavbaři dosud v železniční stanici Ústí nad Orlicí strhli komerční budovy, sklady s rampami a budovy staré pošty, které uvolnily místo výstavbě nové technologické budovy a vstupního objektu s podchodem. Zmizel také starý silniční most přes Třebovku a staví se nový. Zakládají se piloty pro železniční estakádu, která napřímí oblouk tratě, což umožní zvýšení rychlosti projíždějících vlak. Hlavní práce čekají stavební firmu v příštím roce. Bude nutné kompletně rekonstruovat železniční spodek a svršek ve stanici, opravit trafostanici, sdělovací a zabezpečovací zařízení, postavit vstupní objekt, podchod pro pěší a dokončit silniční a železniční estakády.
Přestavba železničního uzlu měla původně zahrnovat i demolici hrázděné výpravní budovy. Objekt však byl prohlášen kulturní památkou, proto zůstane na svém místě, zatím je bez jasného využití.