„Mnohdy je záludnější mírná zima jako je ta letošní, kdy mrzne nárazově a teploty kolísají okolo nuly. Silnice pak více namrzají, hrozí mrznoucí mlhy a řidiči musejí být obezřetní. Průběh zimy je náročnější i pro dispečery, kteří musí správně odhadnout potřebu výjezdu posypových mechanismů,“ vysvětluje Pavel Jerie, šéf zimní údržby společnosti Sovis.

Od listopadu do konce ledna silničáři najeli 38 736 kilometrů. Vloni to bylo 151 062 kilometrů. “Porovnáme-li průběh letošní a loňské zimy v číslech, vykazují dosavadní údaje markantní pokles. Pozitivní zpráva je, že ŘSD na letošní zimě ušetří,“ říká Pavol Pecha, výkonný ředitel Sovis.

Silnice daleko více namrzají

Statistiky však nehovoří o náročnosti údržby. “Není to tak, že bychom letošní zimu neměli co na práci, zima bez sněhu a teploty okolo nuly jsou mnohdy rizikovější a povrchy pak náročnější na údržbu v tom smyslu, že daleko více namrzají,” dodává k nasazení při zimní údržbě Pavel Jerie.

Vloni bylo například nutné opakovaně přechodně uzavřít úsek silnice I/11 na Suchém vrchu, kdy kvůli silné ledovce a námraze nebylo možné zajistit bezpečný průjezd. “Letošní zimu, i navzdory častým ledovkám, se nám daří kritické úseky našeho obvodu udržovat průjezdné. Úsek komunikace I/11na Suchý vrch jsme museli dočasně uzavřít až v minulém týdnu kvůli silnému větru a sněhovým jazykům. Jinak nebylo třeba zatím nutné přikročit k podobným krajním řešením,” dodává Pavol Pecha.