Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se několik cestujících nerozhodlo si cestu zkrátit přes koleje. „V momentě, kdy je mezi perony asi 20 lidí včetně matek s kočárky a důchodců o berlích, sahá po rychlobrzdě strojvedoucí vlaku Rx 873," popsal situaci na Facebooku Michael Šmíd a současně společnost nařkl, že cestující mezi koleje posílali sami stewardi.


ROZHODNUTÍ UČINILI SAMI CESTUJÍCÍ

Tomu se však RegioJet brání s tím, že většina cestujících během přípravy na přestup standardně využila podchod. „Část cestujících se z nezjištěného důvodu rozhodla nejít podchodem, ale jít zakázanou cestou přes koleje. Toto rozhodnutí ale učinili sami cestující – podle výpovědí i v rozporu s pokynem našeho personálu, který během přípravy na přestup upozorňoval na nutnost využít podchod," sdělil výsledky šetření mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj s tím, že vyšetřování události se rozběhlo už o čtvrteční noci, a to výslechem obou posádek.

„Z výpovědí nevyplývá žádné pochybení a rozhodně ne to, že by naši zaměstnanci posílali lidi na přestup místo podchodem přes koleje. Personál cestujícím výslovně říkal, že je nezbytné při přestupu použít podchod," komentoval mluvčí.

Vzhledem k tomu, že se jednalo o vážnou záležitost, firma ji ihned detailně prošetřila, aby zjistila, zda nedošlo k pochybení jejího personálu.


VYŠETŘOVÁNÍ UZAVŘOU BĚHEM TÝDNE

„To jsme nezjistili. Na druhé straně těžko můžeme my nést zodpovědnost za to, že se nějaký cestující rozhodne, že nechce jít přes podchod a jde přes koleje," dodal Ondrůj s tím, že společnost událost uzavře během tohoto týdne.

Událost na Facebooku spustila lavinu komentářů, některé z nich také upozorňovaly na nutnost použití vlastního rozumu.
„Bohužel u nás stále platí, že zákazy se porušují. A v tomto případě by museli stevardi přivázat cestující za ruku a stejně by to nepomohlo," napsal jeden z diskutujících.