Padesát let stará Tatra 141 se do Králík dostala v tristním stavu, za svou ji však přijal tehdejší správce Jindřich Večeř. Po deseti letech práce spočítal, že opravy a renovace spolkly celkem tři a půl tisíce hodin. „Podílela se na tom spousta dobrovolníků,“ upozorňuje a s úsměvem dodává, že bez chuti do práce, nadšení a přívětivosti manželky by to nešlo. „Byla to hromada šrotu. Každou součástku jsme museli vzít do ruky, vyčistit, zkontrolovat, jestli je ještě použitelná. Kostra kabiny je ze dřeva, to bylo všechno shnilé. Když jsme to sundali, rozpadlo se nám to v ruce, takže jsme neměli podle čeho měřit,“ vzpomíná Jindřich Večeř. Jedním dechem ale dodává, že podvozek byl perfektní.

Dnes se hodnota Tatry 141 pohybuje v řádech milionů. V sobotu při Fort Festu vyjela dvakrát, nyní se zařadí mezi exponáty muzea a chybět nebude na srpnové Cihelně či na zářijovém Autosalonu v Ústí nad Orlicí.

Tatra 141.