Dva tábory

„Diskuse rozdělila někdy občany na dva nesmiřitelné tábory, které jsou schopny se jen napadat, pomlouvat a třeba obviňovat z korupce,“ komentuje na stránkách Brandýských listů „koridorovou“ atmosféru v městečku starosta Petr Tomášek.

Linie mezi příznivci a odpůrci předložených variant nevede jen mezi částí městského zastupitelstva a představiteli nového občanského sdružení SOS Brandýs, které zcela zavrhuje oranžovou trasu přivádějící těleso koridoru do brandýských Klopot. V materiálech, které kolportovalo občanům, pak argumentuje proti ní mj. takto: „Kolejiště se zdvihne o 1,5 metru nad úroveň současného a teprve nad ním se zdvihne do výšky tří metrů protihluková stěna, která rozdělí údolí. Po dobu stavby, tedy asi 4 – 5 let, zanikne jakýkoliv kulturní a sportovní život v prostoru hřiště. Pouť, pálení čarodějnice, dětský den, hasičské závody, Floriánek, fotbalové turnaje i festival Mámení budou zásadně omezeny nebo přestěhovány někam za město…“

Role zastávky

Odpůrci trasy vedoucí městem také zdůrazňují, že „obyvatelé Křetína budou rušeni hlukem vlaků vyjíždějících až 160kilometrovou rychlostí z tunelu z protilehlého kopce. Jim protihluková stěna nepomůže. Stavba přímo ve městě, tisíce aut se zeminou, betonem, prach, bláto, otřesy, popraskané zdi…“

„Daní za klidné bydlení“ a nezničení údolí pak považují zastánci zelené varianty větší vzdálenost zastávky V lukách. Ta by měla v tomto případě činit například od nákupního střediska délku 1193 metrů oproti 345 metrům při variantě oranžové. Právě posuzování vzdálenosti k zastávce bude hrát při rozhodování občanů zřejmě jednu z nejdůležitějších rolí. Zastupitelé pak budou o svém oficiálním stanovisku pro investora stavby koridoru hlasovat na veřejném zasedání v úterý za týden.