Hlasování předcházela anketa mezi občany města, z nichž při 53procentní účasti více než sedmdesát procent z nich upřednostnilo zelenou variantu s železniční zastávkou mimo město, ale s menšími dopady výstavby a provozu modernizované trati na brandýské údolí. Svoji podporu této variantě vyjádřily i místní spolky zahrádkářů, rybářů, hasičů, sportovců, rehabilitační ústav, děti druhého stupně ZŠ i pražští výtvarníci Jiří David a Josef Žáček. Aktivitu mezi občany ve prospěch této varianty vyvíjelo i nové občanské sdružení SOS Brandýs. Oranžovou trasu přes fotbalové hřiště a další stavby podpořilo sdružení pro záchranu hradu a MO ODS.

Z devíti zastupitelů jich dorazilo sedm. Nevelký počet diskutujících z řad veřejnosti mohlo ovlivnit sdělení starosty Petra Tomáška, že zastupitelé mají jasno a případná snaha o ovlivnění nebude příliš platná. V tajném hlasování vyjádřilo podporu zelené variantě pět zastupitelů, dva oranžové. Rozhodnutí je vlastně doporučením pražské Správě železniční dopravní cesty k dopracování projektu stavby již pouze v této variantě.

„Skončilo trochu hektické období, kdy se brandýští občané rozdělovali na dva tábory. Po tomto rozhodnutí zastupitelstva nastane, doufám, zklidnění a čas na další běžnou práci,“ řekl nám starosta Petr Tomášek a pokračoval: „Osobně jsem rád, že občané diskutovali, že nejsou k budoucnosti města lhostejní, což vyjádřili nejen účastí v anketě, ale i na jednání zastupitelstva.“

K realizaci stavby železničního koridoru má podle něj dojít někdy kolem roku 2010 - 2012 a má trvat zhruba čtyři až pět let, čímž je míněna celá stavba z Chocně až do Ústí nad Orlicí. „Kdy dojde na stavbu u nás a jak dlouho bude trvat stavební ruch v blízkosti města, je těžké odhadnout, vše bude jasnější až po dopracování dokumentace pro územní řízení,“ dodal starosta Petr Tomášek.