Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy nyní nebude nutné kvůli rekonstrukci vylučovat jednu kolej v celém úseku mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí.

„Vždy na jednu stranu od nové odbočky může zůstat zachovaný dvoukolejný provoz. Díky tomu se v místě zjednodušila organizace dopravy během stavby a zlepšila se plynulost průjezdu vlaků touto částí koridoru,“ uvedl Gavenda.

Podívejte se na rekonstrukci ve videu:

| Video: Youtube

Jeden z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru by měl být dokončen v létě příštího roku. Pracovníci prý využijí nejmodernější technologie s ohledem na životní prostředí a nedalekou cyklotrasu. „Doufáme, že nejdéle v červenci 2023 se zde sejdeme a slavnostně trať pokřtíme,“ dodal ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

V dodržení stanoveného termínu doufá také starosta města Brandýs nad Orlicí Petr Řehák. „Rekonstrukce trati naše město extrémně zatíží. Čekáme enormní provoz,“ konstatoval.

close Vizualizace nové podoby brandýského nádráží. info Zdroj: Správa železnic zoom_in Vizualizace nové podoby brandýského nádráží.

Stavba vyjde na 3,396 miliardy korun. „Jedná se o obrovskou investici a my si uvědomujeme náročnost i zodpovědnost rekonstrukce. Financování bude kombinací příspěvků z Nástroje pro propojení Evropy a také úvěru od Evropské investiční banky,“ popsal místopředseda správní rady Správy železnic Martin Kolovratník.

Opravy začaly v květnu. Na deset kilometrů dlouhém úseku stavební firmy zrekonstruují železniční svršek a spodek včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce.

Kompletní přestavbu podstoupí stanice Brandýs nad Orlicí. Nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 milimetrů, což přinese cestujícím komfortnější nástup do vlaku. Celkové náklady dosáhnou 3,4 miliardy korun.