Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy nyní nebude nutné kvůli rekonstrukci vylučovat jednu kolej v celém úseku mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí.

„Vždy na jednu stranu od nové odbočky může zůstat zachovaný dvoukolejný provoz. Díky tomu se v místě zjednodušila organizace dopravy během stavby a zlepšila se plynulost průjezdu vlaků touto částí koridoru,“ uvedl Gavenda.

Podívejte se na rekonstrukci ve videu:

Zdroj: Youtube

Jeden z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru by měl být dokončen v létě příštího roku. Pracovníci prý využijí nejmodernější technologie s ohledem na životní prostředí a nedalekou cyklotrasu. „Doufáme, že nejdéle v červenci 2023 se zde sejdeme a slavnostně trať pokřtíme,“ dodal ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

V dodržení stanoveného termínu doufá také starosta města Brandýs nad Orlicí Petr Řehák. „Rekonstrukce trati naše město extrémně zatíží. Čekáme enormní provoz,“ konstatoval.

Vizualizace nové podoby brandýského nádráží.Vizualizace nové podoby brandýského nádráží.Zdroj: Správa železnic

Stavba vyjde na 3,396 miliardy korun. „Jedná se o obrovskou investici a my si uvědomujeme náročnost i zodpovědnost rekonstrukce. Financování bude kombinací příspěvků z Nástroje pro propojení Evropy a také úvěru od Evropské investiční banky,“ popsal místopředseda správní rady Správy železnic Martin Kolovratník.

Slavnostním poklepáním kladívka na kolejnici v pátek dopoledne oficiálně začala rekonstrukce trati mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí.
VIDEO: Modernizace železnice mezi Ústím a Brandýsem nabírá na obrátkách

Opravy začaly v květnu. Na deset kilometrů dlouhém úseku stavební firmy zrekonstruují železniční svršek a spodek včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce.

Kompletní přestavbu podstoupí stanice Brandýs nad Orlicí. Nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 milimetrů, což přinese cestujícím komfortnější nástup do vlaku. Celkové náklady dosáhnou 3,4 miliardy korun.