Jak ale dodává, po skončení studia si uvědomila, že se sebou chce něco dělat, že má na to i čas. A nabídka Deníku přišla jako na zavolanou.
„Není to můj první pokus o shození nějakého toho kila, ale projekt mě oslovil, odborná rada není určitě na škodu, takže jsem vůbec neváhala s přihlášením. Musím říct, že v podobné posilovně jsem v podstatě poprvé, na začátku jsem měla trochu smíšené pocity, teď si tu ale připadám dobře. O to víc, že se mi podařilo shodit už pět kilogramů. Po těch letech je to rozhodně dobrý pocit, jen se trochu bojím, jestli to není příliš rychle a aby to zase nebylo jako na houpačce a nešla váha znovu nahoru,“ svěřuje se se svými pocity z hubnoucího režimu.
Nedá nám se nezeptat, co „víc bolí“, jestli cvičení ve fitnessu nebo úprava jídelníčku. „Vynechala jsem pečivo a sladké, kupuji si jen speciální chleba, který ale jím jen během dopoledne. Omezila jsem také přílohy. Co se týká režimu stravování, spíš omezuji porce, než bych jídlo vynechala. Chci si opravdu váhu udržet. Změna jídelníčku mě určitě ´nebolí´. Stejné je to se cvičením. Je sestaveno velice dobře, pokaždé odcházím příjemně unavená, ale také dobře naladěná. Člověk opravdu zapomene na starosti, cvičení má určitě hodně pozitivní vliv na moji psychiku, člověk si pořádně vyčistí hlavu, což pak hraje pozitivní roli doma i v práci. Připadám si v pohodě a chtěla bych, aby to vydrželo co nejdéle.
A co na cvičení Zdeňce Fassnerové říká její rodina a známí? „Tak dozvídají se to postupně a musím říct, že mi fandí. Manžel mi nedávno s úsměvem řekl, že nebýt novin, tak ani neví, kolik vážím. Od něho a dětí jsem už předem dostala dárek k narozeninám, které mám na konci února, ´nordic walking hole´ na chození. Z toho mám velkou radost,“ prozradila.
Došlo i na otázku, jaké má plány, až projekt Deníku skončí . „Ještě jsem to neřešila. Chuť pokračovat by byla. Nevím, jestli tady, nebo alespoň pěstovat ´nordic walking´. Ale rozhodně jsem ráda, že jsem to zkusila a trochu změnila stereotyp, ve kterém člověk někdy žije. Tady je výhoda tahouna, paní trenérky, ve dvou se to určitě lépe táhne. Prostě ještě uvidím,“ uzavírá Zdeňka Fassnerová.

Slovo trenérky Ivety Záleské:
Minulý týden najely všechny účastnice projektu Hubněte s Deníkem na systém tří posilovacích tréninků týdně plus aerobní trénink ve vlastní režii, což představuje ´jízdu´ na rotopedu. Bylo totiž nutné dodržet jednu z hlavních zásad sportovního tréninku, a to je postupné zvyšování zátěže. Není totiž možné, aby se člověk, který se nezatěžuje sportovní aktivitou, najednou na sto deset procent pustil do sportování. Je tedy nutné začít od kratší a méně intenzivní zátěže a postupovat k té delší a intenzivnější.

Jak jsou na tom?

Míra Resler: Mám stálý režim, pokud nehraju hokej, jsem v posilovně, což chci vydržet až do květnového mistrovství světa v in–line hokeji. Váha jde stále dolů, už jsem lehčí zhruba o osm kilo.
Alena Demlová: I při třech cvičeních týdně je mi opravdu výborně, nedělá mi to problém. Váha tedy nic moc, ale i tak je dole další zhruba kilo. Pro mě je ale rozhodující především to, že se dobře cítím.
Hana Hlavová: Chodím cvičit už třikrát týdně, dole je zatím dalšího půl kila. Na pásku jsem ubrala další dírku. Pohoda a odhodlání cvičit stále trvají, věřím, že to tak bude i v dalších týdnech.

Zásady zdravé výživy při tréninku:
• pravidelně, minimálně pětkrát denně jíst menší porce, nevynechávat snídaně
• v průběhu dne vypít dva až tři litry tekutin, nejlépe obyčejné vody
• strava musí obsahovat všechny tři složky (sacharidy, bílkoviny, tuky)
• v dopoledních hodinách konzumujeme více sacharidů, k večeru více bílkovin
• nepít alkohol
• poslední jídlo jíme tři až čtyři hodiny před spánkem
• před tréninkem: káva, vitamin C (carnitin), zapít vodou = spalovače tuků
• po tréninku grep

S projektem Hubněte s Deníkem se na našich stránkách opět setkáte ve čtvrtek 10. února.