Orlický deník uveřejnil v pondělí 26. 5. 2014 zajímavou výzvu aktivních členů o.s. SPOUSTI, podepsanou jejich předsedou Mgr. Petrem Kulhavým. Výzva se týká RÁZNÉHO ŘEŠENÍ ve věci potřebné rekonstrukce historické  budovy nádraží v Ústí nad Orlicí, a to rychle, dokud je ještě čas!!! Jako zastupitel města Ústí nad Orlicí tuto iniciativu vítám, plně ji podporuji a jsem rád skutečností, že onu, „současně umrtvenou záležitost" opět někdo otevírá.
Je až neuvěřitelné, jak tragicky, chaoticky a především nezodpovědně se chovají státní instituce a jejich čelní představitelé ke společnému vlastnictví. Protože jsem opozičním zastupitelem ve městě poměrně dlouho, tak velmi dobře vím, co už se v oné záležitosti popsalo papíru, kolik proběhlo důležitých i zcela zbytečných schůzek i to, jak se od roku 2008, kdy vznikla petice „Proti demolici nádražní budovy v Ústí nad Orlicí", celá záležitost vyvíjela. Do ukončení ke  dni  22. 3. 2010 podepsalo petici 16 776 občanů z celé ČR, tedy o 2 000 více než je k dnešnímu dni  žijících obyvatel v bývalém okresním městě. Snad nebylo jediného zasedání zastupitelstva města, aby se o budově a jejím osudu nehovořilo. Co příslibů a následných změn, co příjezdů ministrů dopravy a kultury se specielním posláním (Bárta, Besser, Bendl, a mnoha dalších rádoby VIP zodpovědných úředníků SŽDC, ČD). Bohužel, jen sliby, přebírání dárků, posezení v drážní restauraci a milé úsměvy oněch odpovědných  do kamer a fotoaparátů. Představitelům ústecké radnice dnes není co závidět. Přesto musím napsat, že sklízíme to, co bylo zaseto. Oba předchozí bývalí  starostové z ODS Čepelka i Pešek, jakož i současný starosta  „Oušťák"  pan Hájek, se postupem času dostávají do nepříjemných kleští. Od snahy zbourat budovu a dát šanci nové a rovnější koleji a budově, až k totálnímu obratu a  převrácení svých postojů a názorů o téměř 180 stupňů. Inu stranická i úřednická disciplína a poslušnost zasahující k nám  „malým" dolů se musí dodržovat. Přes to nejede vlak. Jen doporučení – vymyslete si sami ve městě aktivity co a jak  tam budete provozovat a organizovat. Kdo však najde a přidělí finance na opravu „Staré dámy", to jsem nikdy z úst odpovědných neslyšel.  A tak přichází nápady úplně zcestné. Uděláme zde knihovnu (přitom máme hezkou, kvalitní a v centru města). Nebo bude zde „MEZI KOLEJEMI" diskotéka pro mladé. Atd......
Není třeba psát dál..... Vývoj této kauzy je opravdu tristní a zejména těm, kteří den co den vlakem do našeho města přijíždějí i odjíždějí, není opravdu  co závidět. Stavba koridoru i nové výpravní budovy má být dokončena k závěru letošního roku. Myslím, že dílo bude odpovídající životu  21. století  a velmi si přeji, aby se zdařilo. Současně tak  jako mnozí z Oušťáků ale nechci, aby se  bolavým místem města stala budova pod hlavičkou „Národní kulturní památka". I přesto, že jsem životním optimistou, téměř nevěřím, že se stane zázrak a během šesti měsíců se najde někdo, KDO ZAVELÍ a naplní onu upřímnou výzvu o. s. SPOUSTI  jako asi poslední pokus udělat s nádražní budovou něco smysluplného a nebýt ostatním „za blbce", jako tomu bylo v Kocourkově.
Jaroslav Fišer, zastupitel města Ústí n. O. (KSČM)