Několik hodin po nehodě řídila dopravu na poškozené komunikaci kyvadlově policie, kvůli vyprošťovacím pracím musel být ale po 17. hodině provoz úplně uzavřen. Osobním automobilům byla sice umožněna objížďka Kerharticemi po Sokolské ulici, nákladním vozidlům ovšem nezbývalo, než místo nehody objíždět po trase vedoucí přes Choceň čítající desítky kilometrů.
Vyprošťování stotunového obra nebylo jednoduché, probíhalo celou noc a úspěšně bylo dokončeno ve středu několik minut po desáté hodině dopoledne. „Problémů jsme museli řešit celou řadu, především bylo v místě havárie málo místa," informoval Orlický deník šéf vyprošťovacího týmu firmy APB–Plzeň Miroslav Kalaš. „Smekám před klukama, dělalo se celý den a celou noc, ale poradili jsme si," dodal. Při vyprošťování byly použity další dva velké jeřáby, bylo nutné pokácet některé stromy u silnice, speciálně založit opěrné patky…
Postup prací na stavbě koridoru v Ústí nad Orlicí by havárie obřího jeřábu neměla zpomalit. „Bude použit náhradní jeřáb, který už v Ústí je. Je to ten větší ze dvou, jež vyprošťovaly havarovaný stroj. Práce, které potřebujeme, tento jeřáb vykryje," informoval ve středu dopoledne ředitel stavby Jaroslav Strnad. „Škoda se zjišťuje. Zatím ho postavili na kola, musí ho nechat hodinu, dvě ´odstát´, aby všechny náplně natekly zpátky tam, kde mají být, hydraulika a tak dále… Údajně jsou snad jen zohýbané plechy a jeřáb by měl být funkční. Samozřejmě se budou muset udělat kompletní revize. My jsme ho měli použít příští týden společně s dalším obřím příhradovým jeřábem, který na stavbě máme. Nevíme ale, zda se do té doby podaří všechny revize a prohlídky u havarovaného stroje udělat, proto by tu měl zůstat už zmíněný jeřáb z vyprošťování, který je schopen ho zastoupit," doplnil.

Delší uzavírka

Úplná uzavírka frekventované komunikace měla podle původních předpokladů trvat do středečního odpoledne. Nakonec se ale protáhla. Jak Orlickému deníku řekla policejní mluvčí Lenka Vilímková, kolos nešel nastartovat a nebylo možné provést ani jeho odtažení či odvezení. Zpojízdněn měl být až po jeho opravě, která si ale vyžádala ještě další čas, protože bylo třeba dodat některé náhradní díly. „Uzavírka silnice vedoucí z Ústí na Hrádek a dál na Choceň potrvá zřejmě až do čtvrtečních ranních hodin. Osobní auta mohou dál využít objížďku vedoucí Sokolskou ulicí přes Kerhartice, nákladní doprava musí ale jezdit objízdnou trasou přes Choceň," prohlásila mluvčí. Poskytla také přesnější informace o škodě, kterou nejdřív na místě policie odhadovala na deset milionů korun. „To byl opravdu jen předběžný odhad. Po odeslání fotografií havarovaného jeřábu do Německa, kde byl vyrobený, a po konzultaci s odborníky byl odhad škody snížen na tři miliony," uzavřela.