VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Polska rychleji

LETOHRAD - Na trati mezi Lichkovem a Letohradem již začaly stavební práce související s elektrizací železnice do Polska.

22.8.2007
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Archiv

Stavba „Elektrizace železniční trati z Letohradu do Lichkova“ začala tento týden. Akce zajistí rychlejší spojení Prahy s Polskem.

Investorem je Správa železniční dopravní cesty, zhotovitelem „Sdružení Lichkov“, jehož členy se staly společnosti Viamont DSP Ústí nad Labem, Stavby silnic a železnic Praha a Skanska DS Praha. Náklady dosáhnou 1,54 miliardy korun (bez DPH), význam bude ve vedení rychlíků a nákladních vlaků z Polska (mj. přístavů na Baltu) přes Českou a Slovenskou republiku do Maďarska a jižní Evropy bez dosavadního přepřahání lokomotiv v Letohradu. Na práce navazuje polský úsek Mezilesí – Lichkov, kde se několik týdnů pracuje.

Ředitel stavby Bedřich Šafařík uvedl, že „je snaha provést letos co nejvíce práce v úseku na hranice. Do konce října bude výluka v úsecích z Lichkova k hranici a na dalším pracovišti v Lichkově, od 3. září výluka na části kolejí ve stanici Lichkov i na koleji do Dolní Lipky. Proto do 31. října v těchto úsecích a do Jablonného nad Orlicí zajistí autobusy provoz místo vlaků.“ Předání díla se plánuje do 30. června 2009, ředitel ujistil, že zhotovitel se bude snažit omezit negativní vliv na okolí a životní prostředí.

STAVBA „ELEKTRIZACE TRATI VČETNĚ PEÚ LETOHRAD – LICHKOV ST. HR.,

1. STAVBA LETOHRAD ( MIMO ) – LICHKOV ST. HR.“ ZAHÁJENA

Letohrad, 20. srpna 2007 – Dnes byla zahájena stavba elektrizace železniční trati v úseku Letohrad – Lichkov – st. hranice Polsko. Jedná se o investiční akci s významem přesahujícím hranice ústeckoorlického regionu, která probíhá pod názvem „Elektrizace trati včetně PEÚ Letohrad – Lichkov st. hr., 1. stavba Letohrad ( mimo ) – Lichkov st. hr.“. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, projektovou dokumentaci vypracoval SUDOP Brno, spol. s r.o. a zhotovitelem je „Sdružení Lichkov“, jehož členy jsou akciové společnosti Viamont DSP Ústí nad Labem, Stavby silnic a železnic Praha a Skanska DS Praha.

Projekt, jehož celkové stavební náklady dosáhnou 1,54 mld. Kč bez DPH, je financován Státním fondem dopravní infrastruktury. Jedná se o projekt, který je v seznamu prioritních projektů železniční infrastruktury v Operačním programu „Doprava“ Ministerstva dopravy pro schválení spolufinancování Evropskou komisí v letech 2007 – 2013. Hlavní význam elektrizace trati Letohrad – Lichkov st.hr. spočívá především ve vedení dálkových rychlíků a tranzitních nákladních vlaků na trase Polská republika (Štětín, Gdyně, Gdaňsk, Poznaň, Wroclav) - Česká republika – Slovenská republika – Maďarsko a dále jih Evropy v elektrické trakci bez stávajících přepřahů lokomotiv v žst. Letohrad a tím krácení jízdních cestovních dob a zvýšení atraktivnosti mezinárodních přeprav přes a do ČR. Na elektrizovanou trať Letohrad – Lichkov st.hr. navazuje ze severu přilehlá trať železnice Polské republiky (PKP Polskie linie kolejowe S.A.), která bude současně s elektrizací trati Letohrad – Lichkov st.hr. polskou stranou elektrifikována v úseku státní hranice PR – ČR do žel.stanice Międzylesie, kde naváže na již elektrifikovanou trať Międzylesie – Bystrzyca Kłodska – Wrocław.

Kromě samotné elektrifikace předmětného úseku je cílem stavby dosažení co nejvyšší traťové rychlosti, zvýšení prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC a dosažení traťové třídy zatížení D4 UIC. Výrazně se rovněž zvýší komfort cestujících - všechny stanice v úseku získají buď zcela nová nebo modernizovaná nástupiště, přičemž budou zvýšeny nástupištní hrany, což usnadní výstup a nástup cestujících. Cestující veřejnost rovněž ocení nový informační systém, stejně jako modernizované osvětlení ve všech železničních stanicích na předmětném úseku. Během stavby bude zrekonstruováno 23 železničních přejezdů, kde budou osazeny nové celopryžové konstrukce a rekonstruovány světelná signalizační zařízení, což významným způsobem přispěje i k bezpečnosti a komfortu automobilové dopravy.

Důležitou oblastí, na kterou se tato stavba rovněž zaměřuje, je bezpečnost železničního provozu. Za tím účelem bude v celém úseku zřízeno kompletně nové automatické zabezpečovací a sdělovací zařízení. Vzhledem k tomu, že trať prochází členitým terénem, je součástí stavby rovněž zajištění několika svahů přiléhajících k tělesu železniční trati. Na základě akustické studie budou dále realizovány protihlukové stěny, které jsou v případě nutnosti doplněny o individuální protihluková opatření, tj. přetěsnění či výměnu některých oken u trvale obydlených objektů.

Jak nám dále sdělil ředitel stavby Ing. Bedřich Šafařík ze společnosti Viamont DSP a.s., zhotovitel zahájil stavbu ve velmi krátkém sledu po podpisu smlouvy na realizaci uvedené stavby tak, aby práce na úseku žst. Lichkov – st. hranice Polsko mohly být v maximální možné míře dokončeny ještě v letošním roce. Aktuální plán předpokládá, že od 20.8.2007 do 31.10.2007 proběhne výluka na úsecích Lichkov – st. hranice a žst. Lichkov – sudá kolejová skupina. Současně s tím proběhne od 3.9.2007 rovněž do 31.10.07 výluka části lichých kolejí v žst. Lichkov a traťové koleje Lichkov – Dolní Lipka. Od 3.9.2007 do 31.10.2007 tak bude provoz v úsecích Lichkov –st.hr. , žst. Lichkov, Lichkov – Dolní Lipka a Lichkov – Jablonné (mimo) zajištěn náhradní autobusovou dopravou. V příštím roce by pak měly průběžně proběhnout práce a výluky na úsecích Lichkov – Těchonín, žst. Těchonín, Těchonín – Jablonné, žst. Jablonné nad Orlicí a Jablonné – Letohrad. Celá stavba má být uvedena do zkušebního provozu do konce roku 2008, definitivní ukončení a předání stavby se pak předpokládá na 30.června 2009.

Nakonec ředitel stavby p. Šafařík doplnil: „Víme dobře, že každá železniční stavba tohoto rozsahu přináší v jejím průběhu i negativní vlivy na okolní prostředí. Za sebe mohu slíbit, že se budu snažit, abychom tyto vlivy omezili na minimum a stavba proběhla hladce a rychle. Každá taková stavba není ale dílem jenom nás stavařů, ale i všech cestujících, obyvatel a regionálních firem, jejichž služeb se budeme snažit v maximální možné míře využívat. Chtěl bych proto všechny požádat zejména o vzájemnou toleranci a ohleduplnost tak, abychom si na konci stavby mohli společně připít na dobře odvedenou práci.“.

Ing. Luboš Tomášek

obchodní vedoucí projektu

Viamont DSP a.s.

tel. + 420 724 047 301

email: lubos.tomasek@viamontdsp.cz

http://www.viamont.cz

22.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Vrátný 12 500 Kč Vrátní Vrátný/á. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 12500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: C.I.D. service, spol. s r.o. - DE HEUS Choceň, Běstovice č.p. 115, 565 01 Choceň 1, POŽADUJEME: zkouška 68 008 E - jsme schopni zajistit, KONTAKT: p. Martin Slaný telefonicky nebo e-mail. Pracoviště: C.i.d. service, spol. s r.o. - de heus choceň, 565 01 Choceň 1. Informace: Martin Slaný, +420 602 357 193. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 18 000 Kč Mechanici a opraváři motorových vozidel AUTOMECHANIK. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Místo výkonu práce: Královéhradecká č.p. 1052, 562 01 Ústí nad Orlicí 1, Nástup možný ihned, Požadujeme:, - praxe na pozici automechanik, - samostatnost, manuální zručnost, odpovědnost a spolehlivost, Nabízíme: , náborový příspěvek 5 000 Kč, platové ohodnocení 18 000 až 35 000 Kč, zázemí stabilní společnosti, dobrý pracovní kolektiv, systém pravidelných školení zdarma , Kontakt: telefonicky. Pracoviště: Fast monkey cars garage s.r.o. - pracoviště ústí nad orlicí, Královéhradecká, č.p. 1052, 562 01 Ústí nad Orlicí 1. Informace: Jindřich Kováč, +420 778 164 264. Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Pracovník ostrahy 80 Kč Pracovníci ostrahy, strážní STRÁŽNÝ/Á (POUZE PRO OZP). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 80 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: MÍSTO VÝKONU PRÁCE: Moravská 924, 56002 Česká Třebová 2, PRACOVNÍ DOBA: 2 směny/nepřetržitý provoz/noční provoz, POŽADUJEME: čistý trestní rejstřík, KONTAKT: pan Lelek, telefonicky (7.00 - 15.00 hod. Po - Pá) nebo e-mail. Pracoviště: Hlídací a úklidová agentura s.r.o., pracoviště česká třebová, Moravská, č.p. 924, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Pan Lelek, +420 602 613 228. Administrativa - Administrativa Úředník ve skladu 18 000 Kč Úředníci ve skladech OBJEDNÁVKY A EXPEDICE - MASNA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: Orlice č.p. 282, 561 51 Letohrad, PRACOVNÍ DOBA: střídá se jeden týden od 01.00 hodin a další týden od 05.00 hodin, PRACOVNÍ NÁPLŇ: práce fyzická + práce na PC, POŽADUJEME: , - zdravotní průkaz podmínkou, KONTAKT: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Bocus, a.s., 561 51 Letohrad. Informace: Jana Rambová, +420 603 434 994.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Proč je negativní myšlení důležité

Starostové odpovídají na otázku, zda má premiér odstoupit

/ANKETA/ Neplacení daní, dotační podvody a organizování únosu vlastního syna na Krym. Takovým obviněním čelí současný premiér Andrej Babiš. Měl by v souvislosti s poslední kauzou odstoupit z postu předsedy vlády? Odpovídají starostové měst a obcí.

Jak jsme se změnili 1989–2018

Piva pijeme zhruba stejně jako na sklonku socialismu. Ale třeba banánů si můžeme dopřát mnohem více. Stejně jako divadelních představení. Na druhou stranu do kin nás už nic moc netáhne. Deník přináší u příležitosti výročí 17. listopadu srovnání, jak jsme žili před 29 lety a jak žijeme teď.

Ocenili Mýto za péči o památky

Vysoké Mýto - Mýto dostalo cenu Pardubického kraje za nejlepší přípravu a realizaci Programu regenerace městských památkových rezervací a městských památkových zón v roce 2017.

Tisíceré ne Babišovi a jízda nejdelším železničním tunelem: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 16. listopadu 2018.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT