VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Polska rychleji

LETOHRAD - Na trati mezi Lichkovem a Letohradem již začaly stavební práce související s elektrizací železnice do Polska.

22.8.2007
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Archiv

Stavba „Elektrizace železniční trati z Letohradu do Lichkova“ začala tento týden. Akce zajistí rychlejší spojení Prahy s Polskem.

Investorem je Správa železniční dopravní cesty, zhotovitelem „Sdružení Lichkov“, jehož členy se staly společnosti Viamont DSP Ústí nad Labem, Stavby silnic a železnic Praha a Skanska DS Praha. Náklady dosáhnou 1,54 miliardy korun (bez DPH), význam bude ve vedení rychlíků a nákladních vlaků z Polska (mj. přístavů na Baltu) přes Českou a Slovenskou republiku do Maďarska a jižní Evropy bez dosavadního přepřahání lokomotiv v Letohradu. Na práce navazuje polský úsek Mezilesí – Lichkov, kde se několik týdnů pracuje.

Ředitel stavby Bedřich Šafařík uvedl, že „je snaha provést letos co nejvíce práce v úseku na hranice. Do konce října bude výluka v úsecích z Lichkova k hranici a na dalším pracovišti v Lichkově, od 3. září výluka na části kolejí ve stanici Lichkov i na koleji do Dolní Lipky. Proto do 31. října v těchto úsecích a do Jablonného nad Orlicí zajistí autobusy provoz místo vlaků.“ Předání díla se plánuje do 30. června 2009, ředitel ujistil, že zhotovitel se bude snažit omezit negativní vliv na okolí a životní prostředí.

STAVBA „ELEKTRIZACE TRATI VČETNĚ PEÚ LETOHRAD – LICHKOV ST. HR.,

1. STAVBA LETOHRAD ( MIMO ) – LICHKOV ST. HR.“ ZAHÁJENA

Letohrad, 20. srpna 2007 – Dnes byla zahájena stavba elektrizace železniční trati v úseku Letohrad – Lichkov – st. hranice Polsko. Jedná se o investiční akci s významem přesahujícím hranice ústeckoorlického regionu, která probíhá pod názvem „Elektrizace trati včetně PEÚ Letohrad – Lichkov st. hr., 1. stavba Letohrad ( mimo ) – Lichkov st. hr.“. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, projektovou dokumentaci vypracoval SUDOP Brno, spol. s r.o. a zhotovitelem je „Sdružení Lichkov“, jehož členy jsou akciové společnosti Viamont DSP Ústí nad Labem, Stavby silnic a železnic Praha a Skanska DS Praha.

Projekt, jehož celkové stavební náklady dosáhnou 1,54 mld. Kč bez DPH, je financován Státním fondem dopravní infrastruktury. Jedná se o projekt, který je v seznamu prioritních projektů železniční infrastruktury v Operačním programu „Doprava“ Ministerstva dopravy pro schválení spolufinancování Evropskou komisí v letech 2007 – 2013. Hlavní význam elektrizace trati Letohrad – Lichkov st.hr. spočívá především ve vedení dálkových rychlíků a tranzitních nákladních vlaků na trase Polská republika (Štětín, Gdyně, Gdaňsk, Poznaň, Wroclav) - Česká republika – Slovenská republika – Maďarsko a dále jih Evropy v elektrické trakci bez stávajících přepřahů lokomotiv v žst. Letohrad a tím krácení jízdních cestovních dob a zvýšení atraktivnosti mezinárodních přeprav přes a do ČR. Na elektrizovanou trať Letohrad – Lichkov st.hr. navazuje ze severu přilehlá trať železnice Polské republiky (PKP Polskie linie kolejowe S.A.), která bude současně s elektrizací trati Letohrad – Lichkov st.hr. polskou stranou elektrifikována v úseku státní hranice PR – ČR do žel.stanice Międzylesie, kde naváže na již elektrifikovanou trať Międzylesie – Bystrzyca Kłodska – Wrocław.

Kromě samotné elektrifikace předmětného úseku je cílem stavby dosažení co nejvyšší traťové rychlosti, zvýšení prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC a dosažení traťové třídy zatížení D4 UIC. Výrazně se rovněž zvýší komfort cestujících - všechny stanice v úseku získají buď zcela nová nebo modernizovaná nástupiště, přičemž budou zvýšeny nástupištní hrany, což usnadní výstup a nástup cestujících. Cestující veřejnost rovněž ocení nový informační systém, stejně jako modernizované osvětlení ve všech železničních stanicích na předmětném úseku. Během stavby bude zrekonstruováno 23 železničních přejezdů, kde budou osazeny nové celopryžové konstrukce a rekonstruovány světelná signalizační zařízení, což významným způsobem přispěje i k bezpečnosti a komfortu automobilové dopravy.

Důležitou oblastí, na kterou se tato stavba rovněž zaměřuje, je bezpečnost železničního provozu. Za tím účelem bude v celém úseku zřízeno kompletně nové automatické zabezpečovací a sdělovací zařízení. Vzhledem k tomu, že trať prochází členitým terénem, je součástí stavby rovněž zajištění několika svahů přiléhajících k tělesu železniční trati. Na základě akustické studie budou dále realizovány protihlukové stěny, které jsou v případě nutnosti doplněny o individuální protihluková opatření, tj. přetěsnění či výměnu některých oken u trvale obydlených objektů.

Jak nám dále sdělil ředitel stavby Ing. Bedřich Šafařík ze společnosti Viamont DSP a.s., zhotovitel zahájil stavbu ve velmi krátkém sledu po podpisu smlouvy na realizaci uvedené stavby tak, aby práce na úseku žst. Lichkov – st. hranice Polsko mohly být v maximální možné míře dokončeny ještě v letošním roce. Aktuální plán předpokládá, že od 20.8.2007 do 31.10.2007 proběhne výluka na úsecích Lichkov – st. hranice a žst. Lichkov – sudá kolejová skupina. Současně s tím proběhne od 3.9.2007 rovněž do 31.10.07 výluka části lichých kolejí v žst. Lichkov a traťové koleje Lichkov – Dolní Lipka. Od 3.9.2007 do 31.10.2007 tak bude provoz v úsecích Lichkov –st.hr. , žst. Lichkov, Lichkov – Dolní Lipka a Lichkov – Jablonné (mimo) zajištěn náhradní autobusovou dopravou. V příštím roce by pak měly průběžně proběhnout práce a výluky na úsecích Lichkov – Těchonín, žst. Těchonín, Těchonín – Jablonné, žst. Jablonné nad Orlicí a Jablonné – Letohrad. Celá stavba má být uvedena do zkušebního provozu do konce roku 2008, definitivní ukončení a předání stavby se pak předpokládá na 30.června 2009.

Nakonec ředitel stavby p. Šafařík doplnil: „Víme dobře, že každá železniční stavba tohoto rozsahu přináší v jejím průběhu i negativní vlivy na okolní prostředí. Za sebe mohu slíbit, že se budu snažit, abychom tyto vlivy omezili na minimum a stavba proběhla hladce a rychle. Každá taková stavba není ale dílem jenom nás stavařů, ale i všech cestujících, obyvatel a regionálních firem, jejichž služeb se budeme snažit v maximální možné míře využívat. Chtěl bych proto všechny požádat zejména o vzájemnou toleranci a ohleduplnost tak, abychom si na konci stavby mohli společně připít na dobře odvedenou práci.“.

Ing. Luboš Tomášek

obchodní vedoucí projektu

Viamont DSP a.s.

tel. + 420 724 047 301

email: lubos.tomasek@viamontdsp.cz

http://www.viamont.cz

22.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 17 000 Kč

Prodavači v prodejnách PRODAVAČ/KA. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: Kollárova č.p. 934, 565 01 Choceň 1, PRACOVNÍ NÁPLŇ: prodej uzenin a masných výrobků, POŽADUJEME: , - základní znalost masa a masných výrobků, - praxe vítána, - zdravotní průkaz pro potravinářský průmysl, NABÍZÍME: , - možnost stravování, - čtvrtletní, roční bonusy, - prodloužení pracovní smlouvy na dobu neurčitou, KONTAKT: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Řeznictví sloupnice s.r.o. - prodejna choceň, Kollárova, č.p. 934, 565 01 Choceň 1. Informace: Vladimír Fikejz, +420 702 292 421.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 16 000 Kč

Prodavači ostatního zboží v prodejnách PRODAVAČ/KA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Firma NÁSTROJE CZ, s.r.o. se sídlem v Kyjově, Riegrova 399 vypisuje konkurz na pozici:, Prodavač maloobchodní prodejny v Lanškrouně pro prodej nářadí a nástrojů se zaměřením na obrábění, MÍSTO VÝKONU: Nádražní č.p. 1, Žichlínské Předměstí, 563 01 Lanškroun, NÁSTUP DLE DOHODY, MZDA: od 16.000 Kč do 30.000 Kč dle výsledků prodeje, PRACOVNÍ NÁPLŇ: zajištění prodeje a chodu maloobchodní prodejny v Lanškrouně, POŽADUJEME: , - vyučení v technickém oboru výhodou, - řidičský průkaz skupiny B, - základní znalost práce s PC, - bezúhonnost, časová flexibilita nutností, - vhodné i pro absolventy, po nástupu bude zajištěno zaškolení, NABÍZÍME: , - jednosměnný provoz s flexibilní pracovní dobou 8 h/den, a to na plný pracovní úvazek, - pracovní poměr na dobu neurčitou, KONTAKT: životopis zasílejte POUZE do e-mailu v CZ jazyce, budete vyzváni po předchozí e-mailové, či telefonické domluvě na osobní pohovor, Informace o firmě na internetových stránkách: www.nastrojecz.cz nebo na FB: https://www.facebook.com/nastroje.cz?fref=ts. Pracoviště: Nástroje cz, s.r.o., provozovna lanškroun, Nádražní, č.p. 1, 563 01 Lanškroun. Informace: Pavel Beneš, +420 727 955 130.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 18 000 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNÍK/NICE. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nástup dle dohody, Místo výkonu práce: Čs. armády č.p. 1181, 562 01 Ústí nad Orlicí 1, Požadujeme:, - znalost MS Office, - znalost podvojného účetnictví výhodou, Kontakt: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Rh domstav s.r.o. - pracoviště ústí nad orlicí, Čs. armády, č.p. 1181, 562 01 Ústí nad Orlicí 1. Informace: Ondřej Marek, +420 773 111 922.

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Ostatní pracovníci ostrahy a 16 000 Kč

Ostatní pracovníci ostrahy a bezpečnostních agentur DETEKTIV/KA V OBCHODĚ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU PRÁCE: Dr. E. Beneše č.p. 643, Parník, 560 02 Česká Třebová 2, POŽADUJEME: , - dobrá fyzická kondice, - trestní bezúhonnost, KONTAKT: p. Maixner, telefonicky (9.00 - 18.00 hod), nebo zaslání životopisu. Poté budou uchazeči pozváni k výběrovému řízení. , Na výše uvedené adrese se nachází pouze pracoviště, kde nikdo k nabízenému místu nepodá žádné informace.. Pracoviště: Pcp euro-power euro police, s.r.o. - pracoviště česká třebová, Dr. E. Beneše, č.p. 643, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Pavel Maixner, +420 602 168 147.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z tragické dopravní nehody u Rudoltic.
AKTUALIZOVÁNO
4

Při nehodě u Rudoltic zemřela řidička

Vonwillerova továrna v Žamberku.

Ve Vonwillerce vystoupí Italové

Na Czech Open klid před bouří. A pak to pojede na plné pecky

Východní Čechy, Pardubice - Trochu ubrat plyn, ale také klid před bouří… Asi takto by se dal charakterizovat současný stav na 29. ročníku pardubického festivalu Czech Open.

Dům psího utrpení a dvoujazyčná likvidace gigantického burgeru: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 17. července 2018.

Kdo vypustil šelmy? Policie má dvě verze

Hradecko - Nedbalost či naschvál? Policie šetří, kdo pustil ven lva a tygry.

Čím se v létě osvěžit? Zmrzlinou!

Pardubický kraj - Vydejte se s Deníkem na nejlepší zmrzlinu v Pardubickém kraji.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT