VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Polska rychleji

LETOHRAD - Na trati mezi Lichkovem a Letohradem již začaly stavební práce související s elektrizací železnice do Polska.

22.8.2007
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Archiv

Stavba „Elektrizace železniční trati z Letohradu do Lichkova“ začala tento týden. Akce zajistí rychlejší spojení Prahy s Polskem.

Investorem je Správa železniční dopravní cesty, zhotovitelem „Sdružení Lichkov“, jehož členy se staly společnosti Viamont DSP Ústí nad Labem, Stavby silnic a železnic Praha a Skanska DS Praha. Náklady dosáhnou 1,54 miliardy korun (bez DPH), význam bude ve vedení rychlíků a nákladních vlaků z Polska (mj. přístavů na Baltu) přes Českou a Slovenskou republiku do Maďarska a jižní Evropy bez dosavadního přepřahání lokomotiv v Letohradu. Na práce navazuje polský úsek Mezilesí – Lichkov, kde se několik týdnů pracuje.

Ředitel stavby Bedřich Šafařík uvedl, že „je snaha provést letos co nejvíce práce v úseku na hranice. Do konce října bude výluka v úsecích z Lichkova k hranici a na dalším pracovišti v Lichkově, od 3. září výluka na části kolejí ve stanici Lichkov i na koleji do Dolní Lipky. Proto do 31. října v těchto úsecích a do Jablonného nad Orlicí zajistí autobusy provoz místo vlaků.“ Předání díla se plánuje do 30. června 2009, ředitel ujistil, že zhotovitel se bude snažit omezit negativní vliv na okolí a životní prostředí.

STAVBA „ELEKTRIZACE TRATI VČETNĚ PEÚ LETOHRAD – LICHKOV ST. HR.,

1. STAVBA LETOHRAD ( MIMO ) – LICHKOV ST. HR.“ ZAHÁJENA

Letohrad, 20. srpna 2007 – Dnes byla zahájena stavba elektrizace železniční trati v úseku Letohrad – Lichkov – st. hranice Polsko. Jedná se o investiční akci s významem přesahujícím hranice ústeckoorlického regionu, která probíhá pod názvem „Elektrizace trati včetně PEÚ Letohrad – Lichkov st. hr., 1. stavba Letohrad ( mimo ) – Lichkov st. hr.“. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, projektovou dokumentaci vypracoval SUDOP Brno, spol. s r.o. a zhotovitelem je „Sdružení Lichkov“, jehož členy jsou akciové společnosti Viamont DSP Ústí nad Labem, Stavby silnic a železnic Praha a Skanska DS Praha.

Projekt, jehož celkové stavební náklady dosáhnou 1,54 mld. Kč bez DPH, je financován Státním fondem dopravní infrastruktury. Jedná se o projekt, který je v seznamu prioritních projektů železniční infrastruktury v Operačním programu „Doprava“ Ministerstva dopravy pro schválení spolufinancování Evropskou komisí v letech 2007 – 2013. Hlavní význam elektrizace trati Letohrad – Lichkov st.hr. spočívá především ve vedení dálkových rychlíků a tranzitních nákladních vlaků na trase Polská republika (Štětín, Gdyně, Gdaňsk, Poznaň, Wroclav) - Česká republika – Slovenská republika – Maďarsko a dále jih Evropy v elektrické trakci bez stávajících přepřahů lokomotiv v žst. Letohrad a tím krácení jízdních cestovních dob a zvýšení atraktivnosti mezinárodních přeprav přes a do ČR. Na elektrizovanou trať Letohrad – Lichkov st.hr. navazuje ze severu přilehlá trať železnice Polské republiky (PKP Polskie linie kolejowe S.A.), která bude současně s elektrizací trati Letohrad – Lichkov st.hr. polskou stranou elektrifikována v úseku státní hranice PR – ČR do žel.stanice Międzylesie, kde naváže na již elektrifikovanou trať Międzylesie – Bystrzyca Kłodska – Wrocław.

Kromě samotné elektrifikace předmětného úseku je cílem stavby dosažení co nejvyšší traťové rychlosti, zvýšení prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC a dosažení traťové třídy zatížení D4 UIC. Výrazně se rovněž zvýší komfort cestujících - všechny stanice v úseku získají buď zcela nová nebo modernizovaná nástupiště, přičemž budou zvýšeny nástupištní hrany, což usnadní výstup a nástup cestujících. Cestující veřejnost rovněž ocení nový informační systém, stejně jako modernizované osvětlení ve všech železničních stanicích na předmětném úseku. Během stavby bude zrekonstruováno 23 železničních přejezdů, kde budou osazeny nové celopryžové konstrukce a rekonstruovány světelná signalizační zařízení, což významným způsobem přispěje i k bezpečnosti a komfortu automobilové dopravy.

Důležitou oblastí, na kterou se tato stavba rovněž zaměřuje, je bezpečnost železničního provozu. Za tím účelem bude v celém úseku zřízeno kompletně nové automatické zabezpečovací a sdělovací zařízení. Vzhledem k tomu, že trať prochází členitým terénem, je součástí stavby rovněž zajištění několika svahů přiléhajících k tělesu železniční trati. Na základě akustické studie budou dále realizovány protihlukové stěny, které jsou v případě nutnosti doplněny o individuální protihluková opatření, tj. přetěsnění či výměnu některých oken u trvale obydlených objektů.

Jak nám dále sdělil ředitel stavby Ing. Bedřich Šafařík ze společnosti Viamont DSP a.s., zhotovitel zahájil stavbu ve velmi krátkém sledu po podpisu smlouvy na realizaci uvedené stavby tak, aby práce na úseku žst. Lichkov – st. hranice Polsko mohly být v maximální možné míře dokončeny ještě v letošním roce. Aktuální plán předpokládá, že od 20.8.2007 do 31.10.2007 proběhne výluka na úsecích Lichkov – st. hranice a žst. Lichkov – sudá kolejová skupina. Současně s tím proběhne od 3.9.2007 rovněž do 31.10.07 výluka části lichých kolejí v žst. Lichkov a traťové koleje Lichkov – Dolní Lipka. Od 3.9.2007 do 31.10.2007 tak bude provoz v úsecích Lichkov –st.hr. , žst. Lichkov, Lichkov – Dolní Lipka a Lichkov – Jablonné (mimo) zajištěn náhradní autobusovou dopravou. V příštím roce by pak měly průběžně proběhnout práce a výluky na úsecích Lichkov – Těchonín, žst. Těchonín, Těchonín – Jablonné, žst. Jablonné nad Orlicí a Jablonné – Letohrad. Celá stavba má být uvedena do zkušebního provozu do konce roku 2008, definitivní ukončení a předání stavby se pak předpokládá na 30.června 2009.

Nakonec ředitel stavby p. Šafařík doplnil: „Víme dobře, že každá železniční stavba tohoto rozsahu přináší v jejím průběhu i negativní vlivy na okolní prostředí. Za sebe mohu slíbit, že se budu snažit, abychom tyto vlivy omezili na minimum a stavba proběhla hladce a rychle. Každá taková stavba není ale dílem jenom nás stavařů, ale i všech cestujících, obyvatel a regionálních firem, jejichž služeb se budeme snažit v maximální možné míře využívat. Chtěl bych proto všechny požádat zejména o vzájemnou toleranci a ohleduplnost tak, abychom si na konci stavby mohli společně připít na dobře odvedenou práci.“.

Ing. Luboš Tomášek

obchodní vedoucí projektu

Viamont DSP a.s.

tel. + 420 724 047 301

email: lubos.tomasek@viamontdsp.cz

http://www.viamont.cz

22.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 80 Kč Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) ŘIDIČ/KA - NABÍRÁNÍ A ROZVOZ OBĚDŮ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 80 kč, mzda max. 150 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pro provoz velkokapacitní kuchyně v Žamberku přijmeme pracovníka: Řidič/ka - nabírání a rozvoz obědů na plný úvazek, MÍSTO VÝKONU: Orlická kasárna č.p. 733, 564 01 Žamberk, NÁSTUP MOŽNÝ IHNED, PRACOVNÍ DOBA: Po - Pá, 6.00 - 14.30 hodin, POŽADUJEME:, - pečlivost práce, - spolehlivost, - ŘP skupiny B, - zdravotní průkaz pracovníka v potravinářství, - znalost práce na PC, KONTAKT: zaslání životopisu na uvedený email, nebo je možná osobní návštěva každý pracovní den 7,30 - 8,00 hodin. Pracoviště: Imari spol. s r.o., Orlická kasárna, č.p. 733, 564 01 Žamberk. Informace: Petr Kaplan, . Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič ostatních speciálních 24 000 Kč Řídící pracovníci stavebního provozu STAVEBNÍ TECHNIK. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: celá ČR, NÁSTUP MOŽNÝ IHNED NEBO DLE DOHODY, PRACOVNÍ NÁPLŇ: řízení prací stavebního charakteru na železničním spodku a svršku, POŽADUJEME:, - časovou flexibilitu, - řidičské oprávnění skupiny B, - aktivní znalost práce na PC, - komunikativní schopnosti, NABÍZÍME: , - náborový příspěvek 25 000 Kč, - služební telefon, - služební automobil, - notebook, KONTAKT: telefonicky (pracovní dny 7 - 15 h), e-mailem nebo osobně (Husova 690, Česká Třebová, pracovní dny 7 - 15 h). Pracoviště: Pirell s.r.o., Husova, č.p. 690, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Petr Kubrt, +420 775 855 452. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 100 Kč Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) ŘIDIČ/KA - NABÍRÁNÍ A ROZVOZ OBĚDŮ (ZKRÁCENÝ ÚVAZEK). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: Orlická kasárna č.p. 733, 564 01 Žamberk, NÁSTUP MOŽNÝ IHNED, PRACOVNÍ DOBA : Po - Pá, 8.00 - 12.30 , MZDA: 100/ hod. + benefit na dojíždění do zaměstnání, POŽADUJEME: , - pečlivost práce, - spolehlivost, - ŘP skupiny B, - zdravotní průkaz pracovníka v potravinářství, - práce na PC, KONTAKT: nabídky prosím zasílejte e-mailem nebo je možná osobní návštěva každý pracovní den 7,30 - 8,00 hod. Pracoviště: Gastro royal, spol. s r.o., Orlická kasárna, č.p. 733, 564 01 Žamberk. Informace: Petr Kaplan, . Stavebnictví - Stavebnictví Stavbyvedoucí 20 000 Kč Ostatní řídící pracovníci ve stavebnictví TRAŤOVÝ MISTR. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: celá ČR, NÁSTUP MOŽNÝ IHNED NEBO DLE DOHODY, PRACOVNÍ NÁPLŇ: řízení pracovní skupiny při pracích na železničním svršku a spodku, POŽADUJEME: , - časovou flexibilitu, - řidičské oprávnění skupiny B, - základní znalost práce na PC, - komunikativní schopnosti, NABÍZÍME: , - náborový příspěvek 25 000 Kč, - služební telefon, - služební automobil, Nejprve PP na dobu určitou do 12/2018, dále možnost prodloužení PP na neurčito, KONTAKT: telefonicky (pracovní dny 7 - 15 h), e-mailem nebo osobně (Husova 690, Česká Třebová, pracovní dny 7 - 15 h). Pracoviště: Pirell s.r.o., Husova, č.p. 690, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Petr Kubrt, +420 775 855 452.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Gymnázium Vysoké Mýto. Ilustrační foto.

Kraj zateplí gymnázia ve Vysokém Mýtě a České Třebové

Moravskotřebovský Slovan nasázel do choceňské svatyně pět gólů.

„Na takhle smolné utkání se nedá připravit“

Poříčí je historicky prvním držitelem Medaile hejtmana

Pardubický kraj, Poříčí - Vesnice získala zlatou medaili na evropské soutěži Entente Florale a navíc medaili hejtmana.

Čas na pomstu dozrál

Chrudim - MOL Cup: Fotbalisté Chrudimi v úterý od 16 hodin hostí Mladou Boleslav.

Černovír patřil mladým hasičům

Ústí nad Orlicí, Černovír /FOTO/ - Na hřišti pod lesem a v jeho okolí v sobotu soutěžili mladí hasiči, konal se tu XXIII. ročník závodu požárnické všestrannosti Memoriál Zdeňka Veselého.

Řádění vichřice na Tachovsku a vstupenky na královský Real: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 24. září 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT