Diskuze o životních podmínkách mladých lidí v Králíkách byla zahájena loni na podzim: jaké jsou potřeby mladých lidí, kde vidí slabiny a nedostatky a jaké navrhují řešení, to je ve městě pod Králickým Sněžníkem tématem. Projekt Mládež pro Králíky s podtitulem „Své město můžeš měnit i ty" inicioval Petr Appl, pastor jednoty bratrské. Na kulatý stůl mládeže, který se uskutečnil loni na podzim, v sobotu navázal kulatý stůl pro mládež, veřejnost a zastupitele. Přišly čtyři desítky lidí, víc než polovinu tvořili mladí lidé. „Ze setkání mám velice dobrý dojem," řekl bezprostředně po skončení dvouhodinové diskuze Petr Appl a dodal: „Zastupitelé se k podnětům stavěli pozitivně, mají o dialog zájem. Také mladí se těší na další pokračování projektu, mají touhu vyjadřovat se, komunikovat, projevovat se." Po neformálním seznámení se diskutující rozdělili do šesti skupin, v každé z nich zasedl jeden zastupitel včetně starostky Jany Ponocné. Ta projekt podporuje, už dříve k němu uvedla: „Snažíme se i jako město získat podněty, co tady mladým chybí, co by rádi. Z malého dotazníkového šetření vzešly některé informace. Jsou tu požadavky na lepší podmínky pro sportovní aktivity a rozšíření nabídky sportů i témata z kultury."
Projekt, který si už na facebooku získal přes sto fanoušků, bude mít ještě na jaře dva konkrétní výstupy.
Jak informoval Petr Appl, 17. května se v Králíkách uskuteční festival neziskových organizací, do jejichž činnosti by se mladí lidé mohli zapojit. „Pokusíme se vytvořit mládežnický parlament. Zapsalo se už asi třináct mladých lidí, vzniknout by mohl na přelomu dubna a května. Zajdeme za zastupiteli a paní starostkou, zjistíme, jak jsou připraveni spolupracovat s ním, jak si spolupráci představují a co nabízejí," uzavřel pastor.
Výsledkem projektu Mládež pro Králíky má být dokument Strategický plán města Králíky v práci s mladou generací do roku 2020. Každý rok z něho budou vycházet konkrétní akce a projekty pro mladé „na míru", které bude město podporovat. 
U kulatého stolu v Králíkách usedli mladí lidé a zastupitelé.