Na „hlavní“ poště v Ústí nad Orlicí jsme 6. května podali jeden doporučený dopis a jednu složenku pro doručení peněz. Nečekali jsme dlouho – odbavení „rekomanda“ trvalo jednu minutu a 27 sekund, odbavení složenky s penězi jednu minutu a 31 sekundu.

Přibylo zpožděných zásilek

Přestože počet zásilek přepravených Českou poštou nebyl loni vyšší než v jiných letech, počet zpožděných zásilek vzrostl poměrně výrazně.
Zatímco v roce 2005 doručila pošta pozdě téměř čtyři procenta všech zásilek, minulý rok už to bylo skoro jedenáct procent. Podle výsledku testu Deníku, který ze 74 velkých pošt v republice posílal do centrální redakce v Praze doporučené dopisy, se zpozdilo pět zásilek.

Podobně se loni zvýšil počet reklamací, z nichž drtivá většina se týkala právě pozdního dodání zásilky. Zatímco předminulý rok jich bylo přes pětačtyřicet tisíc, loni lidé podali těchto reklamací o třináct tisíc více.

Kvalitu a rychlost doručování ve své zprávě nedávno výrazně kritizoval také Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Ten České poště vytýkal, že neplní své právní povinnosti a dokonce poště hrozila od úřadu až dvoumilionová pokuta. Podle České pošty jsou vzhledem k celkovému počtu zásilek však pochybení spíše ojedinělá. „Český telekomunikační úřad poskytuje řadu údajů, jistě ne úmyslně, které vytržené z kontextu nepodávají věrohodný obraz o České poště,“ říká tisková mluvčí České pošty Dita Václavíková. Přesto uznává, že výsledky České pošty nebyly loni ideální. „Zpožďování zásilek bylo naší největší bolestí v souvislosti se spuštěním nového sběrného přepravního uzlu v Brně, který se opravdu podepsal na celkovém čísle,“ připouští mluvčí. Podle Václavíkové má tento problém již Česká pošta za sebou.

KAREL POKORNÝ
MARTIN DOHNAL