Nakoupí za ně digitální měřicí přístroje pro experimentální výuku přírodních věd. „Všude slyšíme o nutnosti podpory technického vzdělávání, a na toto je zaměřen i náš projekt," říká ředitel školy Zbyněk Slavík.
Jako pedagog s mnohaletou zkušeností upřímně přiznává, že doby, kdy učitel vyložil teorii a žák se ji naučil, jsou dávno pryč. Upoutat pozornost žáků je čím dál složitější. „Výuka bude jiná, menší důraz bude kladen na učení faktů, zaměříme se na aktivní přístup žáků k řešení problémů. Atraktivitu výuky chceme zvýšit právě použitím digitálních přístrojů, které se dají napojit na počítač, notebook nebo tablet. To žáky nepochybně více zaujme, než když jim dáme do ruky například obyčejný rtuťový teploměr," těší se ředitel, který nezapře svou aprobaci, jíž je biologie. Měřicí přístroje škola využije hned v několika předmětech: přírodopisu, fyzice, chemii a v prvostupňovém předmětu člověk a svět. Učitelé zapojení do projektu budou tvořit v uvedených předmětech k pokusům metodické materiály. Předpokládá se, že žáci budou přístroje používat jak v běžných hodinách, tak v rámci projektových dní a kurzů. Žáci budou pracovat například se senzorem síly, pohybu, plynného CO2, plynného O2, budou měřit tlak, teplotu, hluk, osvětlení, kvalitu vody, pH, spirometrem kapacitu plic a na počasí se „podívají" díky šesti měřičům. Přístroje zaznamenávají a vyhodnocují díky připojení na počítač změřené údaje, ihned se pořizují výstupy v podobě tabulek, grafů a podobně. „Ihned po měření mohou žáci odpovídat na návodné otázky, ověřovat stanovené hypotézy, vytvářet zobecnění a závěry," potvrzuje Zbyněk Slavík.
Projekt škola zpracovávala o loňských letních prázdninách, výzva byla vyhlášena 30. června. Ke spolupráci přizvala i ostatní základní školy, spolupracovat nakonec bude se ZŠ Nádražní. Škola chce zahájit projekt proškolením všech učitelů. Do konce školního roku potom proběhne výběrové řízení na měřicí přístroje a od září, tedy příštího školního roku, bude škola připravena experimentovat.