Staronový předseda

Rok 2015 je rokem změn, volili se členové do všech orgánů destinační společnosti. Těm dosavadním totiž skončil mandát. Předsedou správní rady sdružení byl již potřetí zvolen starosta města Letohrad Petr Fiala, místopředsedkyní Jana Drejslová, místostarostka města Rychnov nad Kněžnou. „Důvěra členů vést destinační společnost od jejího samotného založení mne velmi těší a zároveň zavazuje. Budu se snažit pokračovat v práci, kterou pro náš krásný region v oblasti marketingu odvádíme. Stejně tak mne potěšil zájem členů společnosti o členství ve správní radě, počet zájemců poprvé převýšil počet členů, a to vnímám jako důkaz, že věci děláme správně," uvedl Petr Fiala. Novým ředitelem destinační společnosti je Daniel Denygr, na této pozici zastoupí po dobu mateřské dovolené dosavadní ředitelku Petru Smrčkovou.

Miliony do reklamy

Za 6 let své činnosti zvládla destinační společnost uvést značku Orlické hory a Podorlicko na trh, ukotvila ji v paměti návštěvníků a představila jim vše zajímavé, co tento region v oblasti turismu a volného času nabízí. „Vytvořili jsme oficiální turistický portál www.mojeorlickehory.cz ve čtyřech jazykových mutacích a v mobilní verzi. Komunikujeme nabídku regionu na sociálních sítích a s médii prostřednictvím tiskových zpráv a pracovních cest. Vydáváme tiskové materiály, které následně distribuujeme na výstavách a akcích," říká ředitelka společnosti Petra Smrčková a dodává: „Celou mediální kampaň jsme v posledním roce postavili na třech stěžejních tématech, která cílí na ženy, rodiny s dětmi a milovníky zimních sportů. Kromě toho od roku 2013 provozujeme unikátní projekt ´karta hosta´, pravidelně vydáváme tiskoviny, mezi něž patří i oblíbené sezonní turistické noviny. V těchto dnech spouštíme nové geolokační hry pro cyklisty. Díky naší společnosti jsme mohli pro Orlické hory a Podorlicko během šesti let zrealizovat marketingové aktivity za dvacet milionů korun."

Nové projekty

Destinační společnost letos ukončí marketingový projekt Téma roku, a proto se valná hromada zabývala také plány na příštích pět let. Byla schválena nová vize a strategické okruhy činnosti. „Pravdou je, že i my řešíme financování našich aktivit, které je momentálně složeno zhruba 50% dotacemi z Evropské unie a krajů, 30% příspěvky místních samospráv a 20% příspěvky poskytovatelů služeb. Určitou možnost pro pokračování našich aktivit nám dává nově připravovaný česko-polský dotační program, ale stále cítíme velkou rezervu ze strany státu," uvedl Petr Fiala. Jak dodal, aktivity společnosti jsou směřovány k podpoře hospodářského odvětví, které generuje velké příjmy do veřejných rozpočtů, a společnost by proto uvítala, aby byla část těchto zdrojů státem investována zpět do regionů právě na podporu turistického ruchu. Nové projekty se začnou připravovat v létě.