Klasické hračky nebo levný dovoz?

V hračkářstvích jsou letos vánočním hitem interaktivní zvířátka. Čím dál větší roli přitom v rozhodování rodičů, co dětem koupit pod stromeček, hraje reklama.

„Existuje asi třicet hitů televizní reklamy, které se prodávají ze všeho nejvíc. U nás letos začal předvánoční prodej ještě dřív než loni, už asi v polovině října a prodává se téměř všechno, od stavebnic typu lego až po stolní hry. Je to i tím, že k nám přicházejí lidé, kteří sem za celý rok nepřijdou, různé tetičky, strýčkové, dědečkové, a kupují téměř vše. Lidé jsou přitom čím dál víc ovlivnění reklamou, stále se třeba ptají na korálky bindeez, které byly nedávno prohlášeny za zdravotně závadné,“ říká vedoucí hradecké prodejny hraček Jitka Dohnalová.

„Lidé u nás kupují víceméně všechno, co se vyskytuje v reklamách, ať už v televizi nebo v tištěných nabídkách. Velmi oblíbená je hra Škola kouzel, mluvící poník a další interaktivní zvířátka. Prodávají se i dřevěné hračky, ale nedá se říct, že by je nakupující nějak preferovali třeba před hračkami dováženými z Číny,“ říká vedoucí další hradecké prodejny hraček Renáta Ferbasová. S nadsázkou tak lze říci, že Ježíškovi by letos stačilo prolistovat několik barevných katalogů s hračkami, aby se dokonale zorientoval ve světě dětských přání.