"ŘSD obdrželo tři nabídky uchazečů na realizaci akce D35 Ostrov - Vysoké Mýto. Nejvýhodnější nabídku na úsek délky 6,4 km bez tunelu Homole podalo sdružení firem za nabídkovou cenu 1 424,4 mil. Kč bez DPH (70,3 % předpokladu). Na stavbu je vydáno stavební povolení," uvedl šéf  Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. 

Stát tak ušetří na stavbě nejméně půl miliardy. I nejdražší nabídka ze třech podaných se pohodlně vešla do 80 procent projektované částky, činila 1,583 miliardy korun.

Úsek dálnice D35 Ostrov - Vysoké MýtoÚsek dálnice D35 Ostrov - Vysoké MýtoZdroj: ŘSD

I při teoretickém vyřazení dvou levnějších nabídek bude výsledná cena o téměř půl miliard korun nižší než odhad, jak poznamenal server zdopravy.cz.

Podobná úspora bude i na navazujících úsecích. A to jak na úseku kolem Vysokého Mýta, který se začne stavět zítra, tak i navazujícího směrem k Litomyšli.

Vizualizace úseku Džbánov - Litomyšl
Další podstřelená cena. Na stavbě dálnice kolem Mýta stát ušetří půl miliardy

Stavba šestikilometrového úseku D35 z Ostrova k Vysokému Mýtu začne na jaře. Stavba úseku je bez tunelu Homole, který se uprostřed něho nachází, soutěží se totiž zvlášť a od června běží hodnocení nabídek. I tunel však bude možná vysoutěžen až o třetinu levněji, než se počítalo. Tunel podejde státovku I/17 z Chrudimi, která nyní slouží jako hlavní přivaděč k dálnici od Vysokého Mýta.

Více o úseku Ostrov - Vysoké Mýto najdete zde:

Vizualizace dálnice D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto s tunelem Homole
Obchvat Vysokého Mýta i tunel Homole. Dálnice D35 se prodlouží o 13 kilometrů

Projeďte se tunelem Homole už nyní:

Zdroj: ŘSD