Dvacet jedna kilometrů dlouhý úsek vede v této trase nejméně obydlenou částí, nahradit by měl stávající silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která už kapacitně přestává stačit.

Souhlasné stanovisko MŽP je zásadním posunem v přípravě stavby. Úřad přitom silničářům stanovil řadu podmínek, které musí být zohledněny v plánech a přípravě stavby. ŘSD zatím počítá ve svých materiálech s prvním kopnutím nejdříve v roce 2024.

Dálnice D35 je ukázkou toho, jak se v Česku „pospíchá“ s přípravou staveb. MŽP začalo tento úsek řešit už v roce 2007, později vrátilo dokumentaci k přepracování. Souhlasné stanovisko je pak vydáno o 11 let později. Pomalou přípravu kritizoval nedávno i Nejvyšší kontrolní úřad.

Vydání stanoviska předcházelo veřejné projednání, kde obyvatelé území, kterým má trasa vést, projevovali největší obavy hlavně z hluku nebo vlivu na podzemní vody.

Trasa má navázat na předchozí úsek D35 Opatovec – Staré Město. Její součástí má být 1100 metrů dlouhý tunel Maletín, na který navazuje 160 metrů dlouhý most přes údolí Mírovky. Na trase bude jedna mimoúrovňová křižovatka Maletín. Tu autoři posudku doporučili postavit v takzvané jižní variantě. Na stávající dálnici D35 se má dálnice napojit jižně od Mohelnice. ŘSD počítá ve svém materiálu s náklady na výstavbu ve výši necelých devět miliard korun.

Dva úseky D35 na Moravu se již soutěží. Nabídky jsou výrazně nižší než odhadovaná cena. Více než čtvrt roku po podání nabídek ŘSD stále nevybralo vítěze u obou staveb.