„Počtem modernizovaných lokomotiv i celkovým objemem to je mimořádná zakázka. Významně nám k ní pomohly i reference ze sousední Litvy, kde jsme během posledních let zmodernizovali 23 lokomotiv stejné řady ČME3 “ říká Josef Bárta, generální ředitel CZ Loko. Společnost přitom nevyváží jen „železo“, ale především myšlenky a řešení. Její projektanti a konstruktéři vymysleli pro stárnoucí české lokomotivy ČME3, vyráběné před desítkami let v někdejší ČKD Lokomotivce, do detailů zvládnutou celkovou obnovu.

Jejím základem je „stavebnice“ modulů a komponentů vyrobených v českých provozech společnosti. Stejný způsob obnovy svých lokomotiv volí i čeští železniční dopravci. Kromě modernizace v Bělorusku firma CZ Loko spolu se svými obchodními partnery realizuje v současné době projekt nové posunovací lokomotivy, která nahrazuje zastaralé a neekonomické lokomotivy vyrobené v bývalém Sovětském svazu.

„Východoevropské železnice zažívají po ekonomické krizi patrné oživení. Díky tomu, že v těchto státech už řadu let působíme a máme zde v provozu ověřené, moderní lokomotivy, máme před ostatní konkurencí slušný náskok. Byl by hřích ho nevyužít nebo prohospodařit,“ uvedl Josef Bárta.

(tz)