Ta tak rozšiřuje svůj výrobní program dosud postavený na výrobě, opravách a modernizacích dieselelektrických lokomotiv. „V Česku jde o to nejlepší, co se podařilo v kategorii speciálních kolejových vozidlech vyrobit,“ říká vedoucí oddělení výzkumu a vývoje Jiří Štěpánek o motorovém univerzálním vozidle MUV 74 a speciálním vozidle SVP 60. „Chtěli jsme postavit vozidla pro 21. století a přitom obě co nejvíc unifikovat. Mají proto stejná dvojkolí, nápravy, brzdy nebo hydromotory. Jsou to stroje s komfortem pro strojvedoucího a práci posádky a spoustou nástaveb,“ uvedl regionální obchodní manažer Jaroslav Plhák.
„Muvka“ může vozit kolejnice stejně jako štěpkovač, drtící kmínky a větve vytěžené při likvidaci náletů kolem tratí. SVP pak slouží třeba zase jako sekačka, drapák, bagr nebo zametač perónů. (tz)
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditCZ Loko se v Ostravě představilo i jako výrobce speciálních vozidel
Česká Třebová, Ostrava – Poprvé také jako výrobce speciálních kolejových vozidel pro traťové hospodářství se na veletrhu drážní techniky Czech Raildays v Ostravě v minulých dnech představila akciová společnost CZ Loko.
Premiéra na kolejích – speciální vozidla MUV 74 (v popředí) a SVP 60 na veletrhu v Ostravě.
|
Foto: archiv CZ Loko