Ta tak rozšiřuje svůj výrobní program dosud postavený na výrobě, opravách a modernizacích dieselelektrických lokomotiv. „V Česku jde o to nejlepší, co se podařilo v kategorii speciálních kolejových vozidlech vyrobit,“ říká vedoucí oddělení výzkumu a vývoje Jiří Štěpánek o motorovém univerzálním vozidle MUV 74 a speciálním vozidle SVP 60. „Chtěli jsme postavit vozidla pro 21. století a přitom obě co nejvíc unifikovat. Mají proto stejná dvojkolí, nápravy, brzdy nebo hydromotory. Jsou to stroje s komfortem pro strojvedoucího a práci posádky a spoustou nástaveb,“ uvedl regionální obchodní manažer Jaroslav Plhák.
„Muvka“ může vozit kolejnice stejně jako štěpkovač, drtící kmínky a větve vytěžené při likvidaci náletů kolem tratí. SVP pak slouží třeba zase jako sekačka, drapák, bagr nebo zametač perónů. (tz)