O významu, který tomuto trhu dává, svědčí i samostatná expozice. Firma tím reaguje také na pokles obchodu s železničními dopravci v Rusku a některých dalších postsovětských státech, které se v poslední době potýkají s hospodářskými problémy.

„První rozhovory v Íránu jsme zahájili ještě před zmírněním sankcí. Prostředí tedy pro nás není už zcela neznámé, nicméně je stále velmi složité. Představujeme se jako evropský výrobce dieselelektrických lokomotiv a speciálních vozidel k údržbě a stavbě tratí," říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Firma zde nabízí především posunovací lokomotivy s výkonem od 330 do 1550 kW a speciální vozidla, jako jsou motorové univerzální vozíky (tzv. drezíny) a montážní vozy trakčního vedení. Všechna mají variabilní výbavu, pracovní nástavby a pomocná zařízení.

„Jde o vozidla splňující nejpřísnější evropské železniční normy a standardy a především odpovídající vysokým nárokům železničních operátorů na spolehlivost, nízké provozní a údržbové náklady, ekologii a unifikaci. Jsou plně srovnatelná s železniční produkcí západoevropských výrobců," dodal šéf obchodu. Ten by v Íránu rád navázal i na dobré jméno českých a československých výrobků, které zde mají historicky výbornou pověst. Íránské státní železnice modernizují dopravní infrastrukturu i vozový park, včetně lokomotiv. V zemi o rozloze přes 1,6 milionu km čtverečních dosud železniční síť představuje méně než 11 procent z celkové přepravy, a má tedy velký potenciál pro další rozvoj.

(zun)