Specifika tohoto úseku pro Deník popsala projektová manažerka Renata Šedová. Mimo jiné uvedla, že bude kombinací tří typů úseků. „Cyklostezka má především význam spojnice mezi dvěma velkými městy – Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí. Ve velké míře se pro vedení její trasy využívají méně frekventované i místní komunikace. Tam, kde vhodná komunikace chybí, doplňuje se nový úsek. Tam, kde má stávající komunikace nevhodný povrch, rekonstruuje se. Je to kombinace těchto tří typů úseků na sebe navazujících,“ popsala Šedová.

Vedle využití pro bezpečnou místní cyklodopravu do školy nebo za úřady se samozřejmě, jak potvrdila manažerka, počítá s jejím využitím návštěvníky města. Také proto bude cyklostezka vedena prostřednictvím dobrého značení až k železničnímu nádraží. „Turisté mohou přijet vlakem i s kolem nebo zaparkovat svá auta v jeho blízkosti,“ doplnila Šedová. Velkým kladem především s ohledem na bezpečí cyklistů je fakt, že cyklostezka vůbec nepovede po hlavní silnici. „Povrch bude různorodý. Kde bude nová komunikace, bude povrch hladký a vhodný pro kolečkové bruslení. Kde však asfalt na stávajících komunikacích nebude dokonale hladký, bude určený jen pro bezpečnou cyklodopravu,“ uzavřela projektová manažerka Renata Šedová.