Nápad vybudovat v zalesněné krajině hřbetu mezi městy Česká Třebová, Ústí nad Orlicí a Litomyšl síť propojených terénních stezek pro kola (tzv. singltrailů) vznikl již před dvěma lety a dostal se do regionální cyklokoncepce.

Záměr počítá se čtyřmi lokalitami a nástupními místy, ze kterých budou vycházet okruhy různé obtížnosti. Nejlehčí trasy zvládnou i rodiny s malými dětmi, na nejtěžších trasách s překážkami si užijí i ti nejnáročnější bikeři a vyznavači adrenalinu. Terénními stezkami se rozumí upravené jednostopé cesty budované z přírodního materiálu, jako je zaválcovaný štěrkopísek, lokálně i kámen či dřevo.
Výchozími místy se zázemím jako parkování, restaurace, ubytování, servis  s myčkou kol a informační servis budou Ústí n. O. – Andrlův chlum, Peklák v České Třebové, Kozlov a Rybník. První tři budou stezkami vzájemně propojené. Celková délka tras je asi 140 km a celkové náklady projektu na 60 milionů korun. Starostové zainteresovaných měst a obcí se již dohodli na pořízení úvodní podrobné studie v letošním roce, kterou zastřeší svazek obcí Region Orlicko – Třebovsko. Takzvané singletracky, které jsou levnější než asfaltové stezky, by se v regionu měly stavět v letech 2016 až 2017.

Realizace projektu bude znamenat jen další zatraktivnění regionu pro vyznavače cyklistiky. Podle předsedy svazku obcí a starosty Brandýsa nad Orlicí Petra Tomáška další stezky do regionu nalákají víc turistů. Město těží z několik let dokončené cyklostezky, která vede přes Choceň, Ústí a Letohrad. „Považujeme se za město cyklistů. Stezka má čtyřicet kilometrů a je široko daleko nejdelší. Podle hrubých propočtů po ní projede v létě dvacet tisíc cyklistů," prohlásil nedávno. (re)