MAREK FOUSEK
skladník přepravy u ČD
„Vždycky navyšovali o pět, deset procent. Tohle je teda fest. Pro lidi, kteří vydělávají dvanáct tisíc, je to hodně navíc. Do toho ještě topení. Nesouhlasím s tím, to asi nikdo. Doma to určitě pocítíme, ale nic s tím asi nenaděláme. Člověk by udělal něco, kdyby mohl. Fabriky teď ale spíše krachují, než aby se stavěly na nohy. Je blbá doba. To zdůvodnění ale v pořádku není. Takhle by mohly zkrachovat další dvě fabriky a zase by tu vodu zdražovali.“

PETR POZDNÍK
konstruktér
„Naučím se s tím žít (smích). Je to dost, otázka je: Můžu já s tím něco udělat? Mám si odstřihnout vodu a vykopat studnu? Zdůvodnění je ale minimálně divné. Je to spíš důvod, který si našli. U velkoodběratelských firem má zákazník malou šanci s tím něco udělat. Šetřit ale budeme asi minimálně. Když snížíme spotřebu, oni podle toho stejně vypočtou cenu a budeme platit víc. Ta voda ale musí být opravdu výborná, když je tak drahá (smích).“

SILVIE MLČUCHOVÁ
prodavačka
„Dvanáct korun se nedá nezaznamenat. Vzhledem k důvodu, který uvedli, mi to připadá dost. Zdražit vodu o tolik, protože jim přestal odebírat zákazník, je hloupé. Chápu, že musí reagovat zdražením, ale ne v takové míře. Zároveň by měli hledat další řešení, jak ušetřit. Je to o tom celkovém hospodaření. Vodou samozřejmě neplýtváme, ale mýt se kvůli tomu přece nepřestaneme. Máme jako domácnost vyšší spotřebu vody, takže to určitě poznáme.“

KATEŘINA BÁRTOVÁ
nezaměstnaná
„O zdražování vody vím. Co na to říct, že. Perla skončila a když to tak vezmete, tak Perla byla největší odběratel a ono se to nějak projevit musí. Nikde jinde se ty peníze vzít nedají. Já s tím nic neudělám. Jsem ten typ člověka, který bere věci tak, jak jsou. Vodou budu ale určitě šetřit. Nic jiného se udělat nedá. V dnešní době musíte prostě šetřit, čím se dá. Že máme nejdražší vodu v okrese, je mazec.“


ANTONÍN ŠIMÍK

důchodce
„Mám-li být upřímný, tak se tomu ani nedivím. Když vidím to plýtvání. Každý říká, že ten jeho litr na tom nic nezmění a neuvědomují si, že deset milionů lidí je deset milionů litrů. Možná, že zdražení je konečně přinutí šetřit. To zdůvodnění je pro normálního zákazníka nelogické, pro Tepvos logické je. Normálních zákazníků je ale většina, takže by na ně měli dát a udělat jiná opatření, která by vedla ke zhospodárnění jejich procesů.“

(ldk)