Členové výjezdové jednotky sboru dobrovolných hasičů v Chocni nově pečují o „Vojtu". Tak pojmenovali nové zásahové vozidlo CAS 30 na podvozku Tatra. Jde o model s modernizovanou kabinou. Změnou její konstrukce a technologie se snížila její hmotnost a naopak zvýšila její odolnost vůči korozi. Hasiči ocení také rozšíření výhledu z kabiny. Podvozek cisterny dokáže čelit sálavému teplu až do dvou set stupňů Celsia, zhruba patnáct minut ale odolá i teplotě tisíc stupňů.

Vozidlo nezaskočí ani voda, dokáže se brodit až metr hlubokou klidnou vodou. Nádrž na hasivo je z nerezavějící oceli a pojme až devět tisíc litrů vody a pět set čtyřicet litrů pěnidla. S financováním automobilové cisterny za necelých osm milionů korun městu pomohla Evropská unie z Integrovaného operačního programu.

Ze stejného programu bylo z velké části financováno také nové zásahové vozidlo Tatra Terrno pro hasiče z Horní Sloupnice, které vyšlo na necelých sedm milionů korun. „Hasiči zachraňují naše hodnoty, k tomu jim bude sloužit příslušná technika. Nestává se každý den, aby se do obce dostala. Její získání trvalo skoro rok," uvedl starosta obce Josef Škeřík.

Také tento vůz má vynikající parametry. Dokáže se brodit klidnou vodou až do hloubky 75 centimetrů. Nerezavějící nádrž pojme osm a půl tisíce litrů vody a pět set deset litrů pěnidla. Na obou bocích vozidla je LED stavoznak, který signalizuje, kolik hasiva v nádržích zbývá, stejný ukazatel je i v kabině řidiče. Pro osvětlení místa zásahu je ve voze k dispozici osvětlovací stožár, ten lze vysunout až do výšky 5 metrů nad úroveň terénu.