VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budeme první cestovatelé, co do Moskvy přijedou na pionýrech

Orlickoústecko /ROZHOVOR/ - Všude dobře, tak co doma… Michala France a Martina Gregora spojuje láska ke starým českým motocyklům Jawa. Na fichtlech projeli dvacet států a za týden je čeká cesta dlouhá 5500 kilometrů a 30 dní do Ruska a Černobylu. Stanou jako první cestovatelé na Jawách na Rudém náměstí v Moskvě a psali i ruskému prezidentovi Putinovi.

26.5.2018
SDÍLEJ:

Martin Gregor a Michal Franc vyrazí na starých Jawách do Ruska.Foto: Deník / Iveta Nádvorníková

Kde všude jste už byli?
Michal: Vloni jsme podnikli cestu na Balkán. Předloni jsme byli na Istrii v Chorvatsku a měsíc před tím v Berlíně. Od roku 2014 brázdíme silnice evropských států. Koupali jsme se v pěti mořích, máme projeto dvacet států a téměř dvacet tisíc kilometrů.

A pořád na stejných strojích?
Michal: Ano, stále se drží, ale to je díky Martinovi, že se o ně tak dobře stará. Vždy přes zimu má motorky u sebe a dává je do pořádku na cestu. Já zařizuji plán cesty, letos poprvé jsme museli vyřídit i víza.

Podle jakého klíče vybíráte země, kam pojedete? Zatočíte prstem nad mapou?
Michal: První cesty jsme jezdili po republice, pak jsme chtěli dál k moři. Na cestách to vyplyne samo, že už se plánuje další cesta.

Letos Rusko…
Michal: Pojedeme do Ruska, ale po cestě máme naplánovaných několik cílů. První bude zastávka na Ukrajině v Černobylu. Projdeme si okolí elektrárny a město duchů Pripjať. Černobylská katastrofa mě vždycky zajímala. Z Černobylu pojedeme do Ruska, hlavním cílem je návštěva Moskvy. Měli bychom být úplně první cestovatelé na Jawách Pionýr v Moskvě, takže chceme s našimi starými motorkami stanout na Rudém náměstí.

U Putina?
Michal: Dokonce jsme prezidenta kontaktovali. Přišla nám i odpověď, ale nebudeme to nyní zveřejňovat. Každopádně se s ním nesetkáme.

Kam dál z Moskvy?
Michal: Odtud pojedeme do Petrohradu a pak do Estonska, Talinu a Pobaltím, Litvou, Lotyšskem domů.

Jaký je plán cesty?
Michal: Za den ujedeme průměrně asi 250 kilometrů, ale zvládneme i 400. Je to ale sednout ráno na motorku a slézt z ní večer.

Bolí z toho zadek?
Michal: Hodně. Je to o zvyku, je nutný na jaře sednout na motorku a jezdit.

Balení na měsíc a na dva pionýry…
Michal: Bereme základní věci, oblečení, peníze, spoustu techniky, kamery, foťáky…
Martin: A nářadí. Povezeme s sebou věci, které jsou hodně namáhané. Motorky už mají dost najeto, ta moje má přes 23 tisíc kilometrů, tak preventivně beru celý motor. Většinou jsme ho vozili v dílech, ale když jsme dali věci na kupu, tak jsme zjistili, že je to vlastně celý motor.

Jak budou motocykly vypadat, až vyrazíte?
Martin: No, ono to už moc jako motorka nevypadá, spíš jako velký batoh. Ale dá se to vše navěsit, máme tam různé držáky a nosiče. A relativně to i jede. Vyrazili jsme na testovací jízdu do Vídně. A neměly by nás na cestě čekat žádné velké kopce, všechno je to po rovině, takže to bude určitě jednodušší než na Balkáně, kde dostávaly motorky do kopce zabrat. Samotná motorka má přes šedesát kilo a plně naložená i se mnou bude mít přes 200 kilo. To už bude na hranici možností rámu a odpružení.

Zvládnou stroje cestu?
Martin: Právě tím, že toho mají tolik za sebou, tak to zvládnou. Na začátku jsme si mysleli, že se podíváme do Polska k moři a motorka bude hotová, že ji budeme muset celou opravit. Vydržela i cestu do Bratislavy a Vídně. Dala i cestu do Chorvatska. Něco jsme opravili a vyrazili na Ukrajinu, zase jsme vyměnili nějaké díly a jezdili dál. Přežila i Balkán. Prý jste je v zimě dávali dohromady.
Martin: Zjistil jsem, že Michalova motorka potřebuje větší generálku. Takže jsme to vzali od podlahy, udělal jsem generálku motoru. Svoji motorku jsem rozebral, jestli něco nepraská.

Kdyby se něco stalo, dokážete ji někde v Rusku mezi poli opravit?
Martin: Zatím jsme řešili jen banality. Ale myslím, že zvládnu skoro cokoliv, pokud se nestane fatální velká závada, třeba prasknutí bloku motoru, což vyžaduje svařování hliníkem. Svářečku fakt nepovezu.

Co bude pro vás nejtěžší?
Martin: Motorkám věříme. Největší strach mám tentokrát z hranic ukrajinsko – ruských, kde nás budou lustrovat a musíme vyplňovat papíry v azbuce.
Michal: Asi udržet itinerář a trasu cesty, abychom se včas vrátili domů, protože si bereme dovolené v práci.

Autor: Iveta Nádvorníková

26.5.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Řemeslné práce - Řemeslné práce Svářeč 18 000 Kč Svářeči Svářeč v ochranné atmosféře. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 19. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: Dvořisko č.p. 1219, 565 01 Choceň 1 , POŽADUJEME: výbornou znalost a praxi ve sváření metodou MAG, dobrou orientaci ve strojírenských výkresech, dobrý zdravotní stav. Pracoviště: Kögel, s.r.o., výrobní závod dvořisko, 565 01 Choceň 1. Informace: Svatava Kunstová, +420 465 738 213. Výroba - Výroba Strojírenští technici kontroly kvality, 19 000 Kč Technici kontroly kvality, laboranti v ostatních průmyslových oborech CHEMICKÝ LABORANT/KA. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: NÁSTUP MOŽNÝ IHNED NEBO DLE DOHODY, MÍSTO VÝKONU: Nádražní č.p. 55, Žichlínské Předměstí, 563 01 Lanškroun, Do nově zrekonstruované a zmodernizované provozovny přijmeme zaměstnance na pracovní pozici LABORANT/KA DO GALVANICKÉHO PROVOZU PRO PROVOZOVNU V LANŠKROUNĚ , MZDA: ve zkušební době od 19 000 Kč, POŽADUJEME: , - čistý trestní rejstřík, - vzdělání nebo praxe v oboru, - samostatnost, zodpovědnost, flexibilita a ochota učit se novým věcem, - zdravotní způsobilost, NABÍZÍME: , - po zaškolení profesní a finanční růst, - po zkušební době možnost získat služební telefon i pro soukromé účely, - po 3 letech nárok na čerpání dovolené v zahraničí, kterou hradí zaměstnavatel (včetně rodinných příslušníků), KONTAKTt: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Kozák svitavy s.r.o., pracoviště lanškroun, Nádražní, č.p. 55, 563 01 Lanškroun. Informace: Milan Kozák, +420 777 612 129. Řemeslné práce - Řemeslné práce Tesař 15 000 Kč Tesaři TESAŘ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Místo výkonu práce: dle zakázek celá Česká republika, Kontakt: Čulík Jan, tel.: 602 698 392, e-mail: culik@agilevm.cz. Pracoviště: Agile spol.s r.o. - pracoviště vysoké mýto, Dráby, č.p. 542, 566 01 Vysoké Mýto. Informace: Jan Čulík, +420 602 698 392. Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Technik 23 000 Kč Technici dispečeři strojírenské výroby Dispečer strojírenské výroby. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 23000 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: vzdělání ÚSO, VŠ technického směru, znalost práce v MS Project, Microsoft Excel 2010, AX12 Microsoft Dynamic, praxe na pozici plánování výroby, AJ - komunikativní úroveň, řidičský průkaz skupina B. Pracoviště: Cz loko, a.s., Semanínská, č.p. 580, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Ladislav Budín, +420 724 681 468.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nezaměstnanost je rekordně nízká

ČESKOTŘEBOVSKÉ „FIALKY“ nejsou po polovině soutěžního ročníku krajského přeboru daleko od vyšších příček. Zápas s Chocní (na snímku) se jim povedl výborně.

Mladí "zajíci" si hlasitě říkají o místo v sestavě

Setkání s hejtmanem Martinem Netolickým již ve čtvrtek

Pardubice - Ve čtvrtek se v budově krajského úřadu skuteční Setkání s hejtmanem Pardubického kraje Martinem Netolickým.

Exploze jako záměr, čerti pod parou a Strach mezi anděly: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 7. až 9. prosince 2018.

V Ivecu to vře kvůli mimořádné prémii

Vysoké Mýto - Ve vysokomýtské společnosti Iveco Bus to vře. Zaměstnanci bývalé Karosy dávají vedení firmy už více jak týden velmi hlasitě najevo svou nespokojenost. Ve čtvrtek odpoledne nepokoje vyvrcholily hodinovou demonstrací.

VETERINÁŘ: Mnohé vánoční dobroty psům neprospívají

Pardubický kraj/Slatiňany – V období Vánoc a přelomu roku dopřávají mnozí více jídla nejen sobě, ale také svým zvířecím mazlíčkům. Jak ale připomíná veterinární lékař Ivan Jeník, jídlo určené lidem ještě nemusí být vhodné pro jejich čtyřnohé kamarády.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT