Pivo dokáží prodat

„Super návštěvnost, zamluvené stoly dlouho dopředu, rozšíření podávání piva ve všech prostorách hotelu a dvojnásobná výtoč oproti jiným dnům,“ zhodnotil včera nadšený ředitel rychnovského Hotelu Havel Miroslav Špaňhel končící Týden rychnovského piva a čekal na pracovní schůzku s majitelem pivovaru Janem Mikšem, aby úspěšnou akci zhodnotili.

„Nám tato prezentace rychnovského piva přinesla důležité zjištění, že jsme schopni vyrobené pivo prodat. Na rychnovský zlatý mok máme výborné ohlasy nejen ze strany rychnovských štamgastů a veřejnosti, ale i zahraničních hostů. Všem chutnalo, přičemž největší zájem byl o polotmavou jedenáctku, pak dvanáctku a desítku,“ pokračoval v hodnocení Miroslav Špaňhel.

Degustační lístky

Také majitel pivovaru Jan Mikš je velmi spokojený. „Součástí prezentace piva byla i anketa, kdy nám konzumenti vyplnili 410 degustačních lístků. Z toho drtivá většina ohodnotila pivo jako výborné a velmi dobré a třicet procent mok ocenilo jako kvalitní. Jen asi jednomu nebo dvěma procentům účastníků ankety nechutnalo. Na to má každý právo a je to názor, který ctím,“ uvedl včera Mikš s tím, že rychnovské kvasnicové pivo se lidé musí naučit pít. Jde totiž o speciální mok, zakalený, nefiltrovaný a tím odlišný od europiva.

Podle Jana Mikše došlo k určitému paradoxu při vyhodnocení nejúspěšnějšího piva. „Předseda degustační komise českých pivovarů František Šámal a další odborník Stanislav Procházka totiž nejvíce ocenili desítku a já jsem naschvál o tom nemluvil. Je vidět, že něco jiného je hodnocení odborníků a laické veřejnosti. Výroba piva se však podřídí chuti Rychnováků,“ dodal.