Druhá etapa začala na začátku dubna. Objízdná trasa je vedena přes Libchavy a Choceň, místní však mohou prokličkovat kolem uzavírky po okolních silničkách. I tak by si přáli, aby uzavírka byla co nejkratší. Loni zazněla kritika, že kdyby dělníci na Hrádku nepracovali v tak vláčném tempu, oprava silnice mohla být hotová dřív než za půl roku. „Co chceme? Aby když pojedu kolem, z šesti dělníků pět makalo a jeden se díval,“ zaznělo na sociálních sítích.

Negativní ohlasy na loňskou rekonstrukci této silnice vedly k tomu, že hejtmanství změnilo postup při zadávání zakázek a nabídky posuzuje nejen podle ceny, ale i plánované délky stavby.

Silnice mezi Ústím nad Orlicí a Chocní projde modernizací po etapách, už se připravují další. Podle hejtmana Martina Netolického byla stavební činnost v opravovaném úseku průtahu obcí Hrádek obnovena po velikonočních prázdninách. „Počítáme s dokončením prací na konci letních prázdnin, takže autobusová i osobní doprava se na svoji původní trasu vrátí od nového školního roku,“ informoval veřejnost.

Krajští radní už schválili výběr dodavatele na rekonstrukci následující etapy, která bude zahájena v červnu. Rekonstrukcí projde další úsek z Louček přes obec Svatý Jiří, Jehnědí až po křižovatku směrem na Sloupnici. Následně bude modernizace silnice pokračovat úsekem od křižovatky na Sloupnici až po obec Hrádek. Řidiči musí v této části okresu počítat se sérií uzavírek.

„Při přípravě staveb děláme vše pro to, abychom obyvatelům co nejvíce usnadnili cestování v průběhu úprav. Uvědomujeme si ale, že objízdné trasy mohou být často komplikované, nicméně v této oblasti jediné možné,“ podotkl Netolický a obyvatele dotčených obcí požádal o trpělivost. „Jakmile budou tyto rekonstrukce dokončeny, získá oblast moderní a kvalitní silnice, které lidé jistě ocení,“ dodal hejtman.

Celá stavba z Louček až po křižovatku na Sloupnici bude probíhat po etapách v úsecích stanovených plánem, který byl konzultován se starosty všech obcí v území (Jehnědí, Sudislav, Svatý Jiří, Oucmanice, Hrádek, Sloupnice). „Musíme v rámci modernizace silnice II/315 zkoordinovat čtyři na sebe navazující stavby, z nichž poslední by měla být dokončena na podzim 2020, což samozřejmě není technicky snadné. Samotná stavba mezi Loučkami a křižovatkou na Sebranice bude realizována po dílčích etapách. Chtěli jsme především zachovat dopravní obslužnost obcí, zejména Jehnědí a Sudislavi, které leží uprostřed upravovaného úseku a nemají jiné kvalitní komunikační napojení než modernizovanou komunikaci II/315,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.

Investují miliony

Oprava silnice zahrnuje i další práce, jako jsou úpravy odvodňovacího systému nebo modernizace přechodů pro chodce a autobusových zastávek. Oprava úseku z Louček až po křižovatku směrem na Sloupnici bude stát téměř 72 milionů korun, předpokládané náklady na etapu od křižovatky až po Hrádek jsou vyčísleny na 60 milionů korun.