O podání žádosti Správy železnic do schvalovacího procesu EIA informuje server zdopravy.cz

Celkem 35kilometrový úsek Pardubice - Choceň při dnešní maximální povolené rychlosti na koridoru 160 km/h jezdí rychlíky podle jízdního řádu za 17 minut, zkrácení času po rekonstrukci bude činit podle výpočtu Deníku kolem dvou minut. Tento úsek vzhledem k přímosti profilu patří mezi nejvhodnější pro přestavbu. 

Vše o projektu Uhersko - Choceň najdete ZDE

„Předmětem stavby je zejména výměna železničního svršku, zřízení nové odbočky Sruby, sanace železničního spodku v nevyhovujících úsecích, zřízení bezbariérového přístupu na nástupiště ve stanici Zámrsk, prodloužení 4. koleje ve stanici Zámrsk, rekonstrukce zastávek a přejezdů a úprava staničních zabezpečovacích zařízení,“ uvádí SŽ ve svých materiálech.

Policie odstavila v Litomyšli na silnici I/35 auta sekty "pravých" Slovanů.
Artima z Gána Sepata. Sekta odmítá korporát, policie jí auta zajistila botičkami

Rekonstrukce úseku Choceň – Uhersko (výňatek z dokumentace EIA):

• příprava infrastruktury na výhledové zavedení rychlosti 200 km/h;
• příprava pevných trakčních zařízení na konverzi napájecí soustavy;
• dosažení dostatečných užitečných délek předjízdných kolejí pro nákladní vlaky délky 740 m v ŽST Zámrsk;
• zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště (Zámrsk);
• zvýšení vjezdové rychlosti do předjízdných kolejí (Uhersko).
• Délka stavby na koridorové trati činí 15,541 km. Začátek rekonstruovaného úseku je v km 271,966 (směrová a výšková úprava GPK od km 271,913) tj. od zámrského zhlaví ŽST Choceň – konec stavby v km 287,507 (úprava GPK 287,557), tj. těsně za moravanským zhlavím ŽST Uhersko.

Zavedení trvalého provozu 200 km/h je podle serveru zdopravy.cz možné až po přechodu na napájení střídavou trakcí 25 kV, 50Hz, případně bude potřeba realizovat jako samostatnou stavbu zřízení dočasné podpůrné kontejnerové měnírny v blízkosti zastávky Sedlíšťka, napájené po závěsném kabelu 22kV z TNS Choceň.

Další podmínkou pro zavedení rychlosti 200 km/h jsou náhrady stávajících úrovňových přejezdů. Zvýšení rychlosti je dále závislé na zprovoznění výhradního provozu evropského vlakového zabezpečovače ETCS.

Mohlo by vás zajímat: Letošní Andrlák vyběhl velitel ústeckých hasičů v plné polní. Podívejte se

Zdroj: Město Ústí nad Orlicí