„Krádež nám Škodovka nahlásila do dvaceti minut po spáchání činu. V případě zmizelého vozu a faktu, že ke státní hranici s Polskem je možné dojet autem za pár minut, jsou šance na vypátrání auta minimální. Možnost, že automobil skončil za hranicemi, je reálná,“ uvedl k případu, na němž intenzivně kriminalisté pracují, Richard Chaloupka, velitel služby kriminální policie a vyšetřování Okresního ředitelství Policie ČR Rychnov n. K.

Neznámý pachatel vlezl do auta. Jelikož jde o vozy připravené k expedici, byl pro zloděje jako naservírovaný. „Nádrže mají zhruba tři litry pohonných hmot a jsou v nich připravené i klíčky. Zloděj byl tedy znalý poměrů. V plotě se našla prostřižená díra, kterou se dostal do areálu. Přestože je v závodě kamerový systém, pachatel si dával obzvlášť pozor. Čekal na moment, kdy bránou bude projíždět kamion. Nalepil se za něj a z areálu tedy ujel. Kamera jej sice zachytila, ale dotyčnému není vidět do tváře,“ vysvětlil Chaloupka.

Kriminalisté nyní mapují situaci na benzinových čerpacích stanicích. „V nádrži bylo málo pohonných hmot. Je tedy pravděpodobné, že zloděj potřeboval dotankovat. Určitě nechtěl vzbuzovat pozornost. Proto zjišťujeme, zda se v kritickou dobu u čerpacích stanic nepohybovalo ukradené auto, ale také mapujeme, zda si v předešlých dnech někdo nenatankoval do kanystru, aby měl vše připravené,“ vysvětlil další postup kriminalistů Chaloupka.

Škoda Auto, a. s. Kvasiny uvedla škodu ve výši 350 tisíc korun. „Jde ale o cenu výrobní, nikoli tržní, která bude podstatně vyšší.,“ vysvětlil Chaloupka.

Stejně neúspěšné bylo dopadení a získání zpět ukradené nové Škody Octavie z lipovského autosalonu při předváděcí jízdě. I tady pro zloděje hrál velkou roli čas. Přestože vůz tehdy byl spatřen naposledy po spáchání činu jen pár minut v Hradci králové, pak kriminalisté už žádnou stopu nenašli. I tady se po autě slehla zem.


Nejvíce kradené vozy jsou právě Škody Octavie. Takové krádeže a většinou bez objevení auta řešili loni kriminalisté v celé republice. Výjimkou nebylo ani Rychnovsko. Kde končí tato auta? Možností je celá řada. Na falešných značkách putují za hranice, nebo končí v černých dílnách, kde se z nich po rozebrání skládají nové vozy.proč octávky? Jsou to nyní jedy z nejoblíbenějších aut, které si na trhu i jako ojeté vozy drží poměrně vysokou cenu.