„Silnice R35 do značné míry limituje i rozvoj Iveca, protože potřebuje transportovat, dovážet od subdodavatelů a kapacita na I/35 je dnes velký problém," uvedl Sobotka.
Na prvních dvou úsecích silnice v regionu Opatovice – Časy a Časy – Ostrov už pokročily výkupy, ve vlastnictví ŘSD jsou už přes dvě třetiny pozemků. „Věřím, že výstavba začne ještě během mé vlády," řekl Sobotka.

Dopravní infrastruktura je totiž potřebná pro rozvoj průmyslu a zvyšování zaměstnanosti v celém kraji, o který se premiér zajímal. V Hlinsku navštívil firmu BackerElektro a pivovar Rychtář, kde zlatavý mok se sládkem ochutnal, ve Vysokém Mýtě zavítal do továrny výrobce autobusů společnosti Iveco Bus Vysoké Mýto a v Lanškrouně do taktéž strojírenského podniku Ina Lanškroun. „Vláda může nejvíce podpořit rozvoj Pardubického kraje právě tím, že urychlíme stavbu R35," podotkl Sobotka.

Tomu, že by nemuselo jít o planý slib, nasvědčuje nedávné přidělení 127 miliard korun evropských dotací na dopravní stavby pro vyčerpání do roku 2020. Velká část z peněz má jít podle ministra dopravy Dana Ťoka právě na východočeské D11 a R35.

Z dálnice R35 má být nejprve hotova tříúrovňová křižovatka u Opatovic nad Labem a navazující úsek do Ostrova před Vysokým Mýtem. Regionální politici tlačí na to, aby zároveň s tím byly přednostně vybudovány i úseky kolem Vysokého Mýta a Litomyšle, které by sloužily jako obchvaty obou měst.
Ale nejen politikou živ byl v pondělí premiér. V Hlinsku zavítal i do mateřské školy, kde dětem popřál ke včerejšímu Dni dětí.

(kim, zprav, čtk)